A A+ A++

Ford zgłosił nowy patent, który może zmienić sposób, w jaki marki komunikują się z kierowcami i pasażerami samochodów. System, nazwany „prezentacją reklam w pojeździe”, ma umożliwiać wyświetlanie spersonalizowanych reklam na ekranach samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych, opierając się na danych z podróży oraz analizie rozmów telefonicznych w pojeździe. Mimo że Ford podkreśla, iż zgłoszenie patentu nie oznacza wprowadzenia tych rozwiązań w najbliższej przyszłości, pojawiły się liczne pytania dotyczące prywatności i etycznych aspektów tego pomysłu.

Patent „System prezentacji reklam w pojeździe” został zatwierdzony w ubiegłym miesiącu, a jego wizja zakłada dynamiczne dopasowywanie reklam do zachowań i potrzeb użytkowników samochodów. Z dokumentów wynika, że system będzie mógł analizować rozmowy między pasażerami, rozpoznając w nich słowa kluczowe oraz frazy, które mogą wskazywać na planowane miejsca docelowe podróży. Na tej podstawie wyświetlane będą odpowiednie reklamy.

„Na przykład, system mógłby słuchać rozmów pasażerów” – przytacza słowa patentu serwis MotorTrend. „Rozmowy mogłyby być analizowane pod kątem słów kluczowych lub fraz, które sugerują kierunek podróży pasażerów”.

Reklamy dopasowane do trasy
Poza analizą rozmów, system reklamowy ma wykorzystywać dane o docelowych miejscach podróży. Na przykład, jeśli pojazd zbliża się do centrum handlowego, na ekranie mogą pojawić się reklamy produktów dostępnych w pobliskim sklepie. Patent opisuje również mechanizmy inteligentnego dostosowywania długości reklam, aby maksymalizować zyski firmy, jednocześnie minimalizując uciążliwość dla użytkowników.

„Systemy te mogą planować długość reklam w sposób, który maksymalizuje przychody, a jednocześnie nie wpływa znacząco na komfort użytkowników” – wyjaśniono w patencie.

Pomimo potencjalnych korzyści dla reklamodawców, pomysł ten wzbudził obawy dotyczące prywatności. Analiza rozmów pasażerów bez ich wyraźnej zgody rodzi pytania o naruszenie prywatności i ochronę danych osobowych. Ford stara się jednak złagodzić te obawy, wskazując, że oglądanie reklam wideo podczas prowadzenia pojazdu nie jest praktyczne, a w niektórych krajach nawet niezgodne z prawem. Firma sugeruje, że technologia ta będzie bardziej odpowiednia dla pojazdów autonomicznych, gdzie kierowca nie musi aktywnie kierować pojazdem.

Czy ta technologia to przyszłość reklamy w samochodach, czy raczej naruszenie prywatności? Pomysł Forda z pewnością wywołuje mieszane reakcje.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDramatyczne potrącenie na przejściu dla pieszych w Oświęcimiu! 16-latek w szpitalu po zderzeniu z Toyotą
Następny artykułPolicja zakończyła wojewódzkie eliminacje XIV Ogólnopolskich Zawodów Dzielnicowych 2024