A A+ A++

Szef Forda przedstawił swoje przemyślenia na temat kierunku w jakim powinien zmierzać cykl WRC, w związku z nowymi technicznymi regulacjami mającymi obowiązywać od 2027 roku.

Ford chce w najbliższych latach rywalizować w WRC jako producent, ale podkreślił potrzebę stworzenia klarownych przepisów na 2027 rok.

Amerykańska marka odniosła 94 zwycięstwa w rajdach i jest jednym z najbardziej utytułowanych producentów WRC. Większą liczbą wygranych w historii mistrzostw może poszczycić się tylko Citroen.

Ford, obok Toyoty i Hyundaia, jest jednym z trzech producentów posiadających samochody w najwyższej kategorii Rally1. Konkurując hybrydową Pumą Rally1 marka działa jednak jako półfabryczny zespół reprezentowany od 2013 roku przez M-Sport.

Czytaj również:

W ostatnim czasie Ford rozszerzył współpracę z M-Sportem, w celu zbudowania w pełni fabrycznego samochodu na Rajd Dakar. Raptor T1+ został zaprezentowany podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed.

Podczas inauguracji globalny dyrektor Ford Performance Motorsports Mark Rushbrook oświadczył, że chce, aby marka istniała w rajdach i chce zaangażowania w WRC po 2026 roku, jeśli regulaminy dotyczące samochodów Rally1 i Rally2 będą odpowiednie dla wszystkich.

Zainteresowani liczą, że FIA ​​ujawni przepisy techniczne na 2027 rok w grudniu tego roku, co będzie kluczowe, ponieważ cykl ma na celu utrzymanie obecnej liczby producentów, ale też przyciągnięcie nowych.

-Trzeba najpierw zdecydować jaka będzie przyszłość Rally1 i Rally2 i dopiero podejmiemy decyzję – powiedział Rushbrook Motorsport.com. – Chcemy się zaangażować, ale przepisy muszą być jasne dla wszystkich

W lutym tego roku FIA zasugerowała, że przepisy mające obowiązywać od 2027 roku będą oparte na obecnej koncepcji Rally1, przy czym, aby obniżyć koszty do około 400 000 euro, samochody będą korzystać ze wspólnej klatki bezpieczeństwa, a producenci będą mogli opracowywać samochody na modelach produkcyjnych klasy B, C i kompaktowych SUV-ów.

Mikko Hirvonen and Jarmo Lehtinen, Ford Focus RS WRC08, BP Ford Abu Dhabi World Rally Team

Autor zdjęcia: Ford Motor Company

Zapytany, w jakim kierunku powinny podążać WRC ze swoimi przepisami technicznymi, Rushbrook uznał, że ważna jest możliwość wykorzystania szerokiej gamy układów napędowych i dodał – Zdecydowanie chcemy uczestniczyć w WRC jako producent.

– Chcemy być obecni w pełnej piramidzie WRC, ale wygląda na to, że różni producenci chcą różnych rzeczy, więc jeśli FIA stworzy przepisy dające możliwości takie jak w Dakarze, gdzie możesz uczestniczyć samochodami z silnikami spalinowymi, wolnossącymi, turbo i z hybrydą, to również w rajdach możesz przyciągnąć więcej producentów.

– Poza przejrzystymi przepisami technicznymi musi też być odpowiednio przygotowana strona promocyjna, dzięki której fani będą chcieli naprawdę zaangażować się w ten sport – dodał.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTe gry Sony zaprezentuje podczas ChinaJoy 2024
Następny artykułDramatyczne sceny w Krakowie. Pacjent z nowotworem zamknięty w nagrzanym ambulansie