Ford Transit w najnowszym wydaniu to legendarne możliwości transportowe wyniesione na wyższy poziom i podlane sosem najbardziej zaawansowanych rozwiązań w 67-letniej historii tego auta. Inżynierowie tłumaczą, że ten trik to zasługa pozbycia się zbędnej masy gdzie tylko się dało – każdy z zespołów pracujących nad modelem musiał ścinać kilogramy i szukać lżejszych komponentów. Przy projektowaniu współczesnego Transita konstruktorzy sięgnęli nawet – uwaga! – po technologie stosowane w przemyśle lotniczym. W efekcie powstał prawdziwy odrzutowiec dalekiego zasięgu z przepastną ładownią. I nie są to słowa rzucone na wiatr. Ford podpiera je twardymi danymi. Przykładowo nowy Transit z napędem na tylne koła o dopuszczalnej masie 3,5 tony, z długim rozstawem osi i średnią wysokością dachu, jest o 80 kg (!) lżejszy niż porównywalny model przed modyfikacjami, a wersja ciężarowa przednionapędowa waży do 48 kg mniej. Przy czym ładowność netto urosła dla modeli 3,5-tonowych do 1418 kg. A to tylko próbka możliwości…
Najdłuższy rozstaw osi w segmencie
W ofercie jest też prawdziwy gigant – Ford Transit podwozie z oznaczeniem L5 teraz także z przednim napędem FWD. To model o największym w ofercie rozstawem osi (4522 mm), co czyni go obecnie najdłuższym w całym segmencie samochodów dostawczych do 3,5 t. Wytrzymałe podwozie na ramie drabinowej stanowi płaską i solidną podstawę do zabudowy, której długość sięga nawet 5337 mm (maksymalna szerokość zewnętrzna 2400 mm). Oznacza to, że w zabudowie skrzyniowej zmieści się aż 10 europalet!
Ford Transit. Lżejszy może więcej i oszczędniej
Ford Transit bezpieczny na medal
Ford zadbał też o wysoki poziom bezpieczeństwa. Wyposażenie Transita oferuje szereg systemów wspomagających człowieka za kierownicą. Na pokładzie można mieć: monitorowanie martwego pola, utrzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat, awaryjne hamowanie z funkcją wykrywania pieszych, asystenta parkowania wraz z aktywnym asystentem parkowania czy kamery przekazujące obraz z przodu oraz z tyłu pojazdu.
O skuteczności rozwiązań zastosowanych przez Forda mogą świadczyć wyniki pierwszych testów Euro NCAP dla systemów bezpieczeństwa czynnego 19 aut dostawczych. Analiza dotyczyła autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) podczas zbliżania się do pojazdów, rowerzystów i pieszych, a także systemów utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania ograniczeń prędkości i monitorowania pasażerów. Transit zdobył złotą nagrodę za zestaw dostępnych usprawnień. Przy czym jako jedyny z testowanych modeli uzyskał 100-procent punktów za wszystkie funkcje dotyczące rozpoznawania znaków drogowych, a jego system AEB został również uznany za najlepszy w zakresie ochrony rowerzystów.
Ford Transit on-line i pod nadzorem
Nowy Transit skrywa również modem pokładowy FordPass Connect. Dzięki temu właściciel firmy za pośrednictwem specjalnej aplikacji może monitorować flotę pojazdów tak by optymalizować koszty eksploatacji. W czasie rzeczywistym widzi też stan techniczny aut czy ich położenie na trasie, a w przypadku uruchomienia alarmu dostaje powiadomienie.
Ford Transit. Różnorodne nadwozia, trzy rodzaje napędu
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) – wyjściowe kryterium przy wyborze samochodu dostawczego – została przez Forda podzielona na pięć kategorii. I tak cennik obejmuje kolejno: serię 290 czyli DMC 2900 kg, 310 – 3100 kg, 330 – 3300 kg, 350 – 3500 kg, a w topowym wydaniu 470 DMC wynosi aż 4700 kg.
Do tego Transit występuje jako van, van z podwójna kabiną, w wersji kombi, jako podwozie przeznaczone do zabudowy z pojedynczą i podwójną kabiną oraz jako autobus, który zapewnia do 18 miejsc na pokładzie. A każda z nich jest dostępna w kilku wersjach różniących się długością i wysokością. Ford przewidział trzy rozstawy osi, na których oferuje cztery rozmiary nadwozia (L2, L3, L4 i L5) oraz dwa rodzaje dachu – średni H2 i wysoki H3. Tak szeroki wybór sprawia, że Transit idealnie trafia w potrzeby najróżniejszych rodzajów biznesu…
Ford Transit. Ile kosztuje?
Ford Transit występuje w czterech wersjach wyposażeniowych. Najtańsza Ambiente seryjnie zapewn … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS