Ford ogłosił zakończenie produkcji modelu Mondeo. Ostatnie sztuki zjadą z linii produkcyjnej zakładów w Walencji (Hiszpania) w marcu 2022 roku. Na następcę w klasycznym nadwoziu nie ma co liczyć. Zapewne na to miejsce pojawi się SUV.
Mondeo był pierwszym samochodem, który został opracowany jako globalny model. Miało to na celu obniżenie kosztów produkcji. Jego sprzedaż została uruchomiona w 1993 roku. Od samego czasu okazał się być hitem w Wielkiej Brytanii i Europie. Stał się symbolem statutu tamtych czasów i pojazdem służbowym menadżerów średniego szczebla. W 1994 roku na Starym Kontynencie sprzedano około 375 tysięcy Mondeo a w 2001 roku niemal 87 tysięcy w samej Wielkiej Brytanii. Z biegiem czasu zaczął on tracić na rzecz SUVów. W efekcie sprzedaż na Wyspach spadła do 2400 sztuk w 2020 roku. Rzecznik Forda powiedział portalowi Autocar, że decyzja o zakończeniu produkcji jest wynikiem „zmieniających się preferencji klientów”. „Ford ewoluuje gamę pojazdów osobowych w Europie, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów, gdy przechodzimy do całkowicie elektrycznej przyszłości” – dodał rzecznik.
CZYTAJ TAKŻE: Fordy zapolują laserem na ciężarówki
Informacja o zakończeniu produkcji Monedo sugeruje, że niedługo będzie można spodziewać się SUVa o podobnych wymiarach, co dotychczasowy przedstawiciel segmentu D. Zgodnie z informacjami podanymi przez przedstawiciela marki, w 2020 roku 39 proc. ze wszystkich sprzedanych aut, stanowiły SUVy i corssovery. Jest to wzrost o 8 proc. w stosunku rok do roku. Po odejściu na emeryturę Forda Mondeo, gama producenta będzie składać się z Fiesty i Focusa (bez uwzględnienia SUVów i crossoverów). Ostatnio auta te zostały wyposażone w nowe silniki z układem mild-hybrid. Pojawiły się też informację o nowych odmianach prawdopodobnie hybryd plug-in. Nie wiadomo jednak co będzie z tymi modelami po zakończeniu ich cyklu „życia” w 2023 i 2024 roku. Zgodnie z zapowiedziami producenta do 2030 roku chce być w pełni elektryczny.
Zgodnie z celami elektryfikacji, Ford ogłosił, że fabryka w Walencji, produkująca obecnie Mondeo wraz z 2,0- i 2,3-litrowymi silnikami benzynowymi Ecoboost, od końca 2022 roku będzie produkować 2,5-litrowy hybrydowy silnik benzynowy stosowany w modelach Kuga, Galaxy i S-Max. Silnik ten powstaje obecnie w Chihuaha (Meksyk). Ponadto Ford zobowiązał się do przeznaczenia 5,2 mln euro na zwiększenie zdolności montażowych pakietów akumulatorów w Walencji, uzupełniając inwestycję o wartości 24 mln euro ogłoszoną na początku ubiegłego roku. „Dodatkowa zdolność produkcyjna jest wymagana w celu wsparcia zwiększonego popytu na obecną i przyszłą produkcję pojazdów zelektryfikowanych” – powiedział rzecznik Forda dla Autocar.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dale … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS