A A+ A++

Czy najmocniejszy Focus ma mniej koni mechanicznych, niż obiecuje producent? Firma przyznała, że otrzymała takie sygnały od swoich klientów i postanowiła przyjrzeć się sprawie bliżej.

Silnik Forda Focusa ST generuje zbyt małą moc?

Jak informuje Ford Polska w swoim oświadczeniu, firma otrzymała sygnały od swoich klientów, że Fordy Focusy ST mają słabsze silniki, niż wynika to z oficjalnych danych. Skargi te poparte były wynikami, jakie osiągnęły samochody należące do klientów. Ford Polska postanowił przeprowadzić serię testów, które odbyły się w Polsce oraz w ośrodku testowym Forda w miejscowości Lommel w Belgii. W próbach brali udział przedstawiciele Ford Polska oraz Ford Performance, odpowiedzialnej za najmocniejsze modele marki.

Testy polegały na wielokrotnie powtarzanych próbach obciążeniowych, odbywających się na hamowni, a także na torze testowym. Z uzyskanych w ten sposób danych wynikało, że na osiągi pojazdu najbardziej wpływała temperatura w kolektorze dolotowym. Jeśli była ona bardzo wysoka, komputer zarządzający pracą silnika ograniczał jego możliwości z uwagi na trwałość turbosprężarki. Chodziło jednak o sytuacje, gdy temperatury sięgały 100 stopni Celsjusza, które osiągano na hamowni bez odpowiedniego dopływu powietrza.

Z kolei podczas prób na torze testowym, maksymalna temperatura w kolektorze dolotowym wyniosła 55 stopni Celsjusza. Wtedy pomiary wykazywały, że silnik osiąga deklarowaną moc 280 KM, a bywało, że nieco więcej. Tym samym Ford Polska potwierdza, że Focusy ST nie mają problemów z niedoborami mocy.

Jakie czynniki powodują spadek mocy silnika?

Przy okazji polskie przedstawicielstwo Forda podało możliwe przyczyny tego, dlaczego klienci zgłaszają problemy ze zbyt niską mocą uzyskaną na hamowni. Aby uzyskać prawidłowy odczyt należy:

  • zadbać o właściwy przepływ powietrza dla zachowania adekwatnej do warunków drogowych temperatury w układzie dolotowym
  • zapewnić pełne przyuczenie układu sterowania mocą pojazdu do właściwej mapy stuku (adekwatnej do liczby oktanowej)
  • stosować paliwo o zalecanej liczbie oktanowej Pb98

Ford sugeruje tym samym, że klienci, którzy nie uzyskiwali 280 KM na hamowniach mogli sprawdzać swoje auta w miejscach, gdzie przepływ powietrza był zbyt mały, nie stosowali oni 98-oktanowej benzyny, lub wlali ją niedługo przed badaniem, a sterownik silnika nie przestawił się jeszcze na odpowiednią mapę.

Ile kosztuje Ford … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSingapur coraz bardziej chrześcijański, opiera się sekularyzacji
Następny artykułW tej chwili jest 19. ludzi na orbicie Ziemi. To nowy rekord