A A+ A++

Nowy Ford Explorer zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku. Nazewnictwo jest interesujące, ponieważ Ford ma już Explorera, dużego 7-osobowego SUV o długości ponad pięciu metrów. Tymczasem nowy Explorer będzie wyłącznie z napędem elektrycznym, sporo mniejszy i 5-osobowy. Explorer to średniej wielkości crossover oparty na platformie MEB Volkswagena, który ma mieć zasięg elektryczny wynoszący 500 km. Na tej samej platformie zbudowane są takie modele jak Volkswagen ID.4, ID.5 czy Skoda Enyaq iV.

mat. prasowe

Typowo dla elektryków nowy Ford Explorer nie ma z przodu klasycznego wlotu powietrza, za to duży znaczek Forda. Wyróżniona jest również nazwa Explorer, która znalazła się na czarnej listwie pomiędzy reflektorami. Felgi mogą mieć rozmiar 19, 20 lub 21 cali. Z tyłu jest wąska szyba i pionowo rozmieszczone tylne światła, podobnie jak z przodu również tu jest powtórzona nazwa Explorer na czarnej listwie pomiędzy światłami. Na życzenie w Fordzie można zamontować hak holowniczy, który może ciągnąć przyczepy o masie 1200 lub 1400 kg, w zależności od wersji silnika. Do wyboru jest sześć kolorów nadwozia: Arctic Blue, Blue My Mind, Frozen White, Magnetic Grey, Agate Black i Lucid Red.

mat. prasowe

Nowy Ford Explorer jest dostępny tylko w wersji pięcioosobowej. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 450 litrów, maksymalnie można go powiększyć do 1400 l. Elektryk ma 4,46 m długości, 1,60 m wysokości i 1,87 m szerokości i rozstaw osi wynoszący 2,77 m. Centralnym elementem wnętrza jest regulowany ekran dotykowy systemu Ford Sync Move o przekątnej 14,6 cala (37,08 cm). Można go bezstopniowo regulować o więcej niż 30 stopni nachylenia. Dzięki indywidualnie konfigurowalnemu interfejsowi kierowca może przełączać się między poszczególnymi widokami i funkcjami, aby sprawdzić nawigację, zmienić ustawienie temperatury klimatyzacji. Wbudowany w pionie ekran ma płynną regulację jasności. Wysokość ekranu można regulować ręcznie – w najniższej pozycji służy jako zamykana pokrywa schowka zwanego Private Locker. Explorer oferuje również 17-litrowy schowek w konsoli środkowej pod podłokietnikiem. Ta przestrzeń jest tak duża, że może pomieścić laptopa lub trzy 1,5-litrowe i jedną 1,0-litrową butelkę obok siebie.

mat. prasowe

W nowym Explorerze swoją premierę świętują nowe systemy wspomagania od Forda. Podstawę techniczną stanowi dwanaście czujników ultradźwiękowych, pięć kamer i trzy urządzenia radarowe, które wspólnie wykonują pełny monitoring pojazdu w zakresie 360 ​​stopni. Czujniki w kierownicy analizują również reakcje kierowcy. To pierwszy model Forda w Europie z technologią utrzymywania pasa ruchu, która może automatycznie przejąć zmianę pasa ruchu. System ten, znany jako Assisted Lane Change, wykorzystuje radar i kamery do wykrywania innych użytkowników znajdujących się na drodze. Nowa technologia Clear Exit Assist ma zapobiegać wypadkom np. z udziałem rowerzystów, spowodowanym nieostrożnym otwieraniem drzwi auta. Gdy samochód jest zaparkowany system wykorzystuje czujniki radarowe w rogach nadwozia z tyłu, aby wykryć, czy nie nadjeżdżają inni użytkownicy drogi. Clear Exit Assist wykorzystuje te same czujniki radarowe, co Cross Traffic Alert z aktywnym hamowaniem, które ostrzegają przed możliwymi kolizjami z pojazdami przecinającymi jezdnię podczas cofania z miejsca parkingowego. Z drugiej strony asystent hamowania cofa … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułChcą bronić polskich lasów [ Wiadomości ]
Następny artykułMecenas Arkadiusz Czerniak: Za fałszywe oskarżenia chcemy dla księgowej najsurowszej z możliwych kar