A A+ A++

Rynek podcastów rozwija się na całym świecie, szczególnie widać to w USA. Na razie widać ogromne inwestycje w podcasty w specjalistycznych platformach takich jak Spotify, który ma już 850 000 różnych podcastów i ponad 30 milionów odcinków. Dużo rozgłosu przyniosła umowa Spotify z Joe Roganem i zakupem jego podcastu Joe Rogan Experience za 30 milionów dolarów. Bardzo prestiżowa i popularna jest też seria podcastów Michelle Obamy. Lecz rozwija się też rynek podcastów wydawców z segmentu premium i płatnych treści. W USA takim brandem, który mocno inwestuje w podcasty jest Slate, który produkuje audycje w najwyższej jakości i włącza go do swojej oferty płatnej.

Mniej, ale lepszej jakości

W Europie powstały takie serwisy jak The Pioneer, Fyeo czy Zetland. To z kolei serwisy, w których znajdziemy podcasty świetnej jakości, czasem są to reportaże społeczne, śledcze, ale też serie kryminalne. Czasem to po prostu rozmowy, ale to, co je odróżnia to filozofia: mniej, ale lepszej jakości.

Polski rynek podcastów rozwija się bardzo szybko i widać, że podążamy za trendami, które są widoczne w Europie. W Niemczech aż 56 milionów (80 proc.) ludzi deklaruje, że wie, co to są podcasty, a 23 miliony osób słuchało podcastu w przeszłości. W Polsce już co czwarty internauta słucha podcastów (dane Tandem Media). Według Voxnext, Polska znajduje się wśród dziesięciu najlepiej rozwijających się rynków dla podcastów. Nie dziwi więc, że coraz więcej wydawców tworzy podcasty. Ringier Axel Springer Polska szykuje w listopadzie pięć nowych podcastów premium: „Zdrowy sukces” Anny Lewandowskiej i Odety Moro oraz „Forbes Women” Aleksandy Karasińskiej – na Forbes.pl; „Męski punkt widzenia” Jarosława Kuźniara oraz „Instrukcja obsługi świata” Dariusza Ćwiklaka i Macieja Gajka – na Newsweek.pl oraz „Technicznie rzecz biorąc” Macieja Kaweckiego – na Komputerswiat.pl

Naszym celem jest stałe rozbudowywanie serwisów premium również o wyjątkową ofertę audio. W listopadzie ruszamy z pięcioma podcastami, które są dopełnieniem oferty premium Newsweek.pl, Forbes.pl oraz Komputerswiat.pl. To jednak nie jest nasze ostatnie słowo. Z końcem roku zaproponujemy naszym subskrybentom podcast Tomasza Sekielskiego, który porozmawia z wyjątkowymi kobietami, podcast Anety Wrony o tym, jak odnieść sukces w sferze zawodowej i prywatnej, a także audycje o tematyce sportowej i motoryzacyjnej – mówi Aleksandra Karasińska, redaktor prowadząca Forbes Women Polska, zarazem dyrektor programowa treści płatnych Ringier Axel Springer Polska.

Audycja z aspiracjami

Słuchacze podcastów to j … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInformacje prezydenta na listopadowej sesji RMT
Następny artykułOdłącz się – będzie bezpieczniej dla ciebie i innych ludzi