Fontanna przed dworcem PKP w Sosnowcu ma ok. 30 m2 powierzchni. Dysze znajdują się na tle logo miasta.
Prace w tym miejscu dokończyła – po tym, jak z placu budowy zeszła firma AGC Bytom – firma z Poznania – C4Y Katarzyna Zasieczna – która wyceniła swoją pracę na 249 tysięcy złotych (miasto planowało przeznaczyć na ten cel 150 tysięcy złotych).
Fontanna to tak naprawdę dysze wystrzeliwujące wodę podobnie do tych z ul. Modrzejowskiej czy Małachowskiego. Tylko powierzchnia tej wodnej atrakcji jest znacznie większa. Nowa fontanna ma ok. 30 m kw. powierzchni.
Dysze znajduje się na tle logo miasta. Przypomnijmy, że to zostało wybrane w konkursie w 2008 roku. Zaprojektowała je agencja reklamowa Graffiti. – Naszym zadaniem było pokazanie miasta Sosnowiec jako nowoczesnego centrum biznesu, kultury – powiedział wtedy Włodzimierz Rajczyk – właściciel agencji Graffiti. – Kolor granatowy podkreśla przedsiębiorczość. Z tego źródła wychodzi siedem dróg symbolizujących sąsiadujące miasta, wspólne przedsięwzięcia, otwartość i współpracę. Intensywnie zaznaczony środek okręgu stanowi źródło działań rozwojowych dla miasta i regionu. Jako miasto – łącznik Sosnowiec integruje wielość tradycji i postaw ludzi aglomeracji śląskiej – uzasadniał Rajczyk.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS