FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na trasie międzynarodowej, między Dortmundem a Londynem. Wygenerowana energia słoneczna wykorzystywana jest do zasilania systemów elektrycznych w autobusie, a także skutecznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.
Panele słoneczne zostały zainstalowane na jednym z autobusów partnera Kupers Touringscars z Limburga, który kursuje z Dortmundu przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię do Londynu. Obecnie autobus wyrusza w trasę dwa razy w tygodniu. Od kwietnia będzie jeździł jeszcze częściej, a w okresie wakacyjnym codziennie.
Projekt prowadzony jest we współpracy z brytyjską firmą TRAILAR, która oferuje innowacyjne rozwiązania transportowe mające na celu zmniejszenie wpływu pojazdów silnikowych na środowisko. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych.
Maty solarne zainstalowane na dachu autobusu są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta dzięki zastosowaniu tej technologii to 1,7 litra oleju napędowego na 100 km. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 m – dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów.
Instalacja paneli fotowoltaicznych pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji. Dzięki temu pasażerowie mogą ładować swoje urządzenia mobilne energią odnawialną, pobieraną z dachu jadącego autobusu.
Na razie nie wiadomo, czy i kiedy takie rozwiązanie zostanie zastosowane w Polsce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS