A A+ A++

To ona najczęściej ze wszystkich doświadcza tego typu
ataków. Według analizy ekspertów Sophos, aż 44 proc. firm tego sektora
doświadczyło w ostatnim roku cyberataku, w którym przestępcy zaszyfrowali dane
i żądali okupu za ich odblokowanie. Koszty związane z obsługą tych zdarzeń, w
tym przestoje, naprawa systemów IT czy odpływ klientów, wynosiły średnio prawie
2 mln dol.

Firmy z branży handlowej przechowują wiele poufnych danych
osobowych klientów. Cyberprzestępcy mogą sprzedać je na czarnym rynku lub
wykorzystać w kolejnych atakach. Pandemia i sezon świąteczny dodatkowo
ułatwiają atakującym zadanie – skokowo wzrasta liczba transakcji online i ruch
na stronach internetowych sklepów. Dziś prawie 2/3 firm z branży, które nie
doświadczyły ataku ransomware w ubiegłym roku, spodziewa się go w przyszłości.

Czytaj więcej

– Podmioty handlowe są szczególnie atrakcyjnym celem
cyberataków, gdyż przetwarzają wiele danych, takich jak numery kart
płatniczych, adresy e-mail, telefony czy daty urodzenia. Dlatego każdy sklep
powinien priorytetowo traktować kwestie cyberbezpieczeństwa i inwestować w
rozwiązania ochronne, które zablokują ataki. Nie mniej istotne jest szkolenie
pracowników, regularne tworzenie kopii … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStarachowickie stary robią coraz większą karierę
Następny artykułTomaszów Lubelski: Ma 22 lata. Jest recydywistą