Social media służą firmom do budowania marki i komunikacji z klientami, oraz do prowadzenia sprzedaży – wskazali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Jak dodali, już 48 proc. firm korzysta z mediów społecznościowych w celach biznesowych, a dekadę temu było to 19 proc.
Jak wynika z Tygodnika Gospodarczego PIE, ponad 80 proc. dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe w celu tworzenia wizerunku lub marketingu produktów (76 proc.) oraz do rekrutacji pracowników (58 proc.).
“W 2023 r. już blisko połowa (48 proc.) firm wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych. Jeszcze dekadę temu było to 19 proc.” – podało PIE.
Jak wskazano, social media służą nie tylko do budowania własnej marki i jako kanał komunikacji z klientami, ale także do prowadzenia sprzedaży.
PIE, powołując się na dane GUS, przekazał, że 18 proc. małych, średnich i dużych przedsiębiorstw prowadziło w 2022 r. sprzedaż elektroniczną. Najczęściej firmy realizowały e-sprzedaż za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji mobilnych (13 proc.). W 2023 r. stronę internetową miało dwie trzecie przedsiębiorstw (67 proc.), a ponad 4 proc. oferowało klientom aplikację do pobrania na smartfon. Z otwartych danych korzystało 15 proc., głównie duże firmy. Przedsiębiorcy korzystali przede wszystkim z danych gospodarczych i finansowych.
Polski Instytut Ekonomiczny to publiczny think tank ekonomiczny. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ amac/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS