A A+ A++

Blisko 34% firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce to firmy rodzinne, czyli takie, których założycielami i osobami zarządzającymi są członkowie rodziny. Jeśli wziąć pod uwagę również firmy mikro, które zatrudniają pracowników z zewnątrz, to jest ich blisko 80%.

Na Dolnym Śląsku działa ponad 30% takich firm. Przedsiębiorstwa rodzinne mają znaczący udział w PKB i nieocenione znaczenie dla życia gospodarczego oraz społecznego regionu. Jednocześnie mają swoją specyfikę i tworzą unikalne kultury organizacyjne, których często obawiają się młodzi ludzie u progu życia zawodowego.

Naprzeciw tym obawom wychodzi Akademia Biznesu Rodzinnego zorganizowana przez Wyższą Szkołę Bankową oraz Santander Universidades we współpracy z Politechniką Wrocławską i Uniwersytetem Ekonomicznym. Do spotkań ze studentami w ramach drugiej edycji Akademii zaproszono gości specjalnych z pięciu polskich przedsiębiorstw rodzinnych, są to: Mercedes-Benz Grupa Wróbel, Kaczmarski Group, Osadkowski SA, AB Bechcicki Materiały Budowlane i JMP Flowers.

–  Poprzez drugą edycję Akademii chcemy pogłębić wiedzę studentów o tej fascynującej formie aktywności gospodarczej. Chcemy ośmielić młodych ludzi do wiązania swoich losów zawodowych z firmami rodzinnymi – pracy w nich i tworzenia własnych, a także rozwijania tych, które można przejąć od rodziców. Tym razem odsłonimy kolejne aspekty funkcjonowania firm rodzinnych – ich regionalne zakorzenienie i społeczną odpowiedzialność, wyzwania związane z digitalizacją i przemysłem 4.0, radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi – mówi dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB, dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Termin od 5 listopada 2020 do 3 grudnia 2020

Miejsce Online

Zobacz

Firma rodzinna a korporacja

Do uczestnictwa w webinarach Akademii organizatorzy zapraszają studentów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Celem spotkań jest edukowanie na temat przedsiębiorczości rodzinnej, przybliżenie specyfiki tych firm i ich uwarunkowań a także pokazanie, że są to niejednokrotnie nowoczesne, sprawnie zarządzane i rozwijające się biznesy, w których młodzi ludzie z powodzeniem mogą szukać dla siebie przyszłości zawodowej.

– Firmę rodzinną od korporacji różni emocjonalny stosunek do niej właściciela. Dla niego to nie jest jakiś tam majątek, którym zarządza, a coś co tworzył sam od podstaw lub – coraz częściej – co przejął po rodzicach i rozwija dalej. Ten emocjonalny stosunek widać i w sposobie traktowania pracowników, jak i samej firmy. Wielkie korporacje wydają mnóstwo pieniędzy na opracowanie i wdrażanie polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. W przedsiębiorstwach rodzinnych ona jest od dawna – mówi Sławomir Golonka, I wiceprezes zarządu Kaczmarski Group.

Webinary będą nagrane

Odporność firm rodzinnych na kryzysy ze szczególnym ujęciem pandemii COVID-19 jako czynnika wpływającego na działalność biznesową to jeden z aktualnych tematów, które zostaną poruszone w ramach Akademii. Spotkania poprowadzi dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB, badacz przedsiębiorczości rodzinnej i popularyzator wiedzy na jej temat. Wszystkie webinary zastaną nagrane, a uczestnicy Akademii Biznesu Rodzinnego Santander Universidades otrzymają do nich dostęp.

– Celem programu Santander Universidades jest zapewnienie studentom możliwości rozwoju oraz lepszego startu na rynku pracy, co w obecnej sytuacji jest szczególnie ważne. Akademia Biznesu Rodzinnego Santander Universidades doskonale wpisuje się te cele, a przy okazji odczarowuje stereotypy dotyczące firm rodzinnych – mówi Wojciech Leśniewski, dyrektor Santander Universidades w Polsce.

Harmonogram spotkań

Cykl ruszył 5 listopada, spotkania będą odbywać się w każdy czwartek o godz. 10:00 aż do 3 grudnia br. z zgodnie z harmonogramem:

  • „Tradycja i transformacja cyfrowa w firmach rodzinnych”, gościem specjalnym będzie Michał Łuczak Prezes Zarządu Mercedes-Benz Grupa Wróbel, 5.11.2020 r.
  • „Czy firma rodzinna to dobre miejsce do robienia kariery?”, gościem specjalnym będzie Katarzyna Osadkowska członek zarządu Osadkowski SA, 12.11.2020 r.
  • „Przewagi firmy rodzinnej na rynku – prawdy i mity”, gościem specjalnym będzie Klaudiusz Bechcicki członek zarządu AB Bechcicki Materiały Budowlane, 19.11.2020 r.
  • „Odporność firm rodzinnych na kryzysy, w świetle covid-19”, gościem specjalnym będzie Sławomir Golonka wiceprezes zarządu Kaczmarski Group, 26.11.2020 r.
  • „Społeczna odpowiedzialność firmy rodzinnej”, gościem specjalnym będzie Jacek Ptaszek członek zarządu JMP Flowers, 3.12.2020 r.

Aby wziąć udział w Akademii Biznesu Rodzinnego Santander Universidades trzeba wypełnić formularz rejestracyjny na stronie www: wsb.pl/wroclaw.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWidzialna Ręka powraca. Wrocławianie pomagają w czasie pandemii
Następny artykułWielki patriotyzm zaczyna się w małej ojczyźnie