O autorze
Tesla Model S, 3 oraz X to pojazdy, które mogą być w przyszłości zasilane akumulatorami o użytecznej pojemności aż 109 kWh. To wnioski, do których doszedł Jason Hughes, który przeanalizował oprogramowanie BMS odpowiedzialne za zarządzanie baterią w Teslach i natrafił na fragmenty kodu wskazujące na przygotowania właśnie do takiej zmiany.
Na odkrycie opublikowane na Twitterze zwrócił uwagę serwis elektrowoz.pl. Szacuje się, że użyteczna pojemność 109 kWh to około 114 kWh pojemności całkowitej, a takiego akumulatora jeszcze w Teslach nie było. Jason Hughes tłumaczy, że w nowych akumulatorach ogniwa miałyby zostać zgrupowane po 108 sztuk, a napięcie sięgnie 450 V.
Spent a little time RE’ing some recent Tesla BMS firmware.
Some variables were tweaked to fit 108 cell groups (~450V pack).
There is a packID that starts life set to ~109 kWh usable (400+ miles).
Bunch of other tweaks suggest prep for new S/X/3 pack configs at some point. 🔋
— Jason Hughes (@wk057) February 19, 2020
Fragmenty kodu oprogramowania sugerują, że nowe akumulatory pojawią się w Tesli Model S, X oraz 3. W przypadku Modelu S szacuje się, że 109 kWh wystarczy na pokonanie ponad 400 mil, czyli niecałych 644 kilometrów. W praktyce nie jest to duża zmiana względem obecnie stosowanych akumulatorów w najdroższym wariancie. Tesla Model S w wersji Long Range Plus po aktualizacji może przejechać niecałe 630 kilometrów, korzystając z obecnego ogniwa o pojemności 100 kWh.
W kodzie nie znaleziono jednak informacji, które mogłyby wskazywać na planowane zastosowanie nowych akumulatorów w nadchodzącej Tesli Cybertruck. Serwis elektrowoz.pl zaznacza jednak, że nie jest to dziwne, bo w tym przypadku akumulator 109 kWh może być wciąż za mały. Pickup Tesli to duży i ciężki pojazd, który w najdroższej wersji ma pozwolić na przejechanie ponad 800 kilometrów na jednym ładowaniu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS