A A+ A++

274 stacje ładowania o mocy 90 kW każda w drodze przetargu zamówiło Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP), francuskie przedsiębiorstwo państwowe transportu publicznego w Paryżu. Łączna moc urządzeń zaprojektowanych i złożonych przez zielonogórską firmę wyniesie aż 24,5 MW. Ekoenergetyka nie ujawnia wartości przetargu, ale bez wątpienia jest on wart wiele milionów euro.

Ładowarki trafią do dwóch paryskich zajezdni – Centre Bus de Lilas oraz Pleyel – i będą występowały w trzech konfiguracjach. Pierwsza z nich, standardowa – typu plug-in – wyposażona w złącze CCS Combo 2. Następnie wersja z satelitką, dzięki której możliwe jest ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, w których występuje ograniczona przestrzeń. Trzecia opcja to rozwiązanie wyposażone w specjalny zwijak kablowy, dzięki któremu jest możliwość opuszczenia przewodu z sufitu do gniazda autobusu.

– Jedną z największych zalet projektowanych przez Ekoenergetykę rozwiązań jest ich customizacja. Produkowane przez nas stacje ładowania dopasowujemy do konkretnych wymagań klienta zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Nowoczesną infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych, która znajdzie się w Paryżu, przygotowujemy zgodnie z wymaganiami RATP – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki.

Dla zielonogórskiej firmy to już drugie zamówienie od RATP w ostatnich latach. Pierwsze realizowała w 2018 r., kiedy do Paryża (a konkretnie najgęściej zaludnionego we Francji regionu Île-de-France) dostarczyła 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW.

– Wygrany dwa lata temu przetarg był dla nas ogromnym sukcesem. To było nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim i od razu kontrakt z jednym z największych operatorów we Francji – opowiada Wojeński. 

– Umowy z międzynarodowymi, dużymi operatorami w największych miastach Europy, tak jak w przypadku RATP i Paryża, to jeden z elementów strategii rozwoju naszej firmy. Konsekwentnie dążyliśmy do globalizacji przedsiębiorstwa, rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – dodaje Bartosz Kubik, współzałożyciel Ekoenergetyki.

Umowa pomiędzy RATP i Ekoenergetyką jest częścią ambitnego planu regionalnego urzędu transportu Île-de-France Mobilités (IDFM), który chce zrezygnować ze wszystkich autobusów napędzanych silnikami Diesla. Francuski operator zadeklarował w 2014 r. zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o połowę.

Powstała w 2009 r. Ekoenergetyka Polska jest liderem wśród producentów infrastruktury ładowania autobusów i samochodów elektrycznych w Polsce i jednym z największych graczy w całej Europie. Projektowane przez siebie urządzenia wysyłała m.in. do Szwecji, Norwegii, Finlandii, Niemiec, Hiszpanii, Rosji czy Singapuru. Stacje ładowania złożone w Zielonej Górze pracują m.in. w Barcelonie, Oslo, Berlinie, Monachium, ale też w wielu polskich miastach, choćby Warszawie i Krakowie.

CZYTAJ TAKŻE: Miliona aut elektrycznych za pięć lat nie będzie. Polska elektromobilność nadal raczkuje

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUderzył w zaparkowany pojazd i odjechał
Następny artykułPoczuj się jak skoczek! Nowa atrakcja w Wiśle Malince