A A+ A++

Walka między dwiema najpopularniejszymi sieciami handlowymi w Polsce wkracza na kolejny poziom. Po wyścigach na promocje Lidl postanowił wytoczyć najcięższe działa. Z doniesień portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że niemiecki dyskont postanowił pozwać Biedronkę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plakaty Biedronki zajmie komornik sądowy

Serwis podaje, że Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Sąd wyraził zgodę.

Zabezpieczenie ma polegać na nakazaniu Biedronce, aby zaprzestała używać hasła, które znamy z plakatów i paragonów. Chodzi o stwierdzenie: “Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”.

Dodatkowo sieć handlowa ma usunąć skutki popełnienia czynu zabronionego. Z informacji portalu wynika, że w celu wypełnienia tego nakazu komornik sądowy ma zakleić plakaty przed sklepami należącymi do sieci Biedronka.

Lidl wystąpił o zabezpieczenie, ponieważ nie godzi się na hasło, którego używa Biedronka. Jednak warto pamiętać, że zabezpieczenie to nie wyrok sądowy. Od momentu ustanowienia zabezpieczenia niemiecki dyskont ma dwa tygodnie, aby wnieść powództwo w tej sprawie.

Lidl na razie nie komentuje sprawy. Natomiast Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka, przekazał portalowi, że nie widzi przesłanek, aby udzielać odpowiedzi w tej sprawie. Zapowiedział, że sieć zabierze głos, gdy cokolwiek zmieni się w tej sprawie.

Wojna na plakaty między Lidlem a Biedronką

Pierwsze plakaty porównujące ceny w sieciach wywiesił Lidl. Na początku 2024 r. niemiecki operator przekonywał na billboardach, że “W 2023 r. Lidl tańszy niż Biedronka”. Jednak na tych afiszach informował, że niższe ceny potwierdzają łącznie “wyniki koszyków “Fakt” i niezależnych badań ASM Sales Force Agency”.

I niewykluczone, że to właśnie o koszyk “Faktu” nadal toczy się druga bitwa tej cenowej wojny. W ostatnim tygodniu sieciówki przeceniały te produkty, które dziennik bierze pod uwagę w swojej analizie.

Jak już pisaliśmy w WP, jednym z przykładów mogą byćjaja w rozmiarze M, które kilka dni temu Biedronka sprzedawała w cenie 2,99 zł za opakowanie 10 sztuk. Inne jaja dostępne w dyskoncie miały “normalne” ceny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGroszkiem i fasolką – kopie obrazów mistrzów malarstwa (16.03)
Następny artykułPlanujesz wybrać się na biwak? 6 praktycznych porad dotyczących planowania wyprawy