A A+ A++

57 tysięcy zadań, setki uczniów, nauka przez zabawę – zakończyła się gra edukacyjna przygotowana przez KGHM Polska Miedź S.A. dla uczniów dziewięciu szkół patronackich objętych programem „Kompetentni w branży górniczo-hutniczej” w Zagłębiu Miedziowym. Najlepsi otrzymali nagrody i upominki.

– Dziękuję uczniom szkół patronackich KGHM za udział w tym wyjątkowym projekcie. Multimedialna zabawa była znakomitą możliwością do wzmocnienia umiejętności uczestników, a także poznania naszej firmy. Kompetencje techniczne to przyszłość, a my stawiamy na wykwalifikowane kadry i rozwój naszych przyszłych pracowników – mówi szef miedziowej spółki Marcin Chludziński.

Gra edukacyjna dla uczniów z Zagłębia Miedziowego była trwającą kilka miesięcy przygodą w wirtualnej, kosmicznej przestrzeni, w bliźniaczym do ziemskiego układzie planetarnym. Miedziowy wszechświat był zapełniony zadaniami związanymi z KGHM. Młodzież ze szkół patronackich zrealizowała zadania dotyczące m.in. wiedzy o ekologicznych inwestycjach spółki, o górniczych i hutniczych tradycjach czy samej produkcji miedzi.

W grze była sprawdzana również wiedza z zakresu nauk ścisłych, bardzo potrzebnych w przemyśle wydobywczym. Dodatkowo – zadania pozwalały rozwijać kompetencje interpersonalne, które okazują się być kompetencjami przyszłości – asertywność, umiejętność komunikacji oraz podejmowania decyzji.

W roku szkolnym 2020/2021 w programie „Kompetentni w branży” uczestniczyło blisko dwa tysiące uczniów. W grze edukacyjnej kompetentniwbranży.pl łącznie wzięło udział ponad 650 uczniów z Zagłębia Miedziowego. Uczestnicy spędzili łącznie 2400 godzin edukacyjnych oraz wykonali ponad 57 tysięcy zadań w miedziowym wszechświecie. Najlepsi gracze i przedstawiciele szkół otrzymali od KGHM dyplomy z gratulacjami i nagrody. Liczyła się jakość grania, a nie ilość zalogowanych uczestników. Liczyło się to, co jest kluczem w dążeniu do celu i osiąganiu ponadprzeciętnych wyników, czyli wytrwałość, konsekwencja, systematyczna nauka i wiedza zdobyta podczas gry.

Na podium znalazły się Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Legnicy (I miejsce), Zespół  Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach (II miejsce) oraz Zespół Szkół Mechanicznych w Bolesławcu (III miejsce).

Po zakończeniu wydarzenia zwycięzcy mieli możliwość sterowania dronami oraz przejazdu samochodem elektrycznym. Projekt dla uczniów szkół patronackich został zrealizowany pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSymulacja pandemii na Uniwersytecie Johna Hopkinsa w 2017 roku – Opracowanie naukowe czy plan?
Następny artykułPolska: Coraz mniej przypadków koronawirusa. I tylko jeden zgon!