A A+ A++

fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Pomimo przerwy zimowej, którą wykonawcy mają zapisaną w kontraktach, prace na budowach nie zostały wstrzymane. Pomiędzy obwodnicą Mińska Mazowieckiego a Siedlcami oraz na odcinku Swory-Biała Podlaska cały czas prowadzone są roboty w terenie.

Trwają poza tym postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w skrócie ZRID) dla trzech odcinków pomiędzy Siedlcami a Sworami. Uzyskanie tej decyzji umożliwi wykonawcom rozpoczęcie robót budowlanych.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje na swojej stronie internetowej, co nowego na poszczególnych odcinkach autostrady A2:

Mińsk Mazowiecki-Siedlce (długość około 37,5 km)

Budowę tego fragmentu A2 podzieliliśmy na trzy odcinki realizacyjne. Na dwóch z nich, Kałuszyn-Groszki i Gręzów-Siedlce, od grudnia 2021 r. trwają roboty. Dla trzeciego, Groszki-Gręzów, w grudniu 2022 r. uzyskaliśmy decyzję ZRID. Wykonawca prowadzi już wycinkę drzew i wykonuje palowanie pod obiekty inżynierskie.

Na pozostałych odcinkach wykonawcy prowadzą zaawansowane prace ziemne, związane z budową nasypów drogowych dla trasy głównej i dróg serwisowych. Okres zimowy wymaga szczególnego zwrócenia uwagi na dotrzymanie reżimu technologicznego. Na obiektach inżynierskich prace trwają w pełnym zakresie. Wykonywane są m.in. zbrojenie, deskowanie, betonowanie, fundamentowanie. Ponadto budowane są zbiorniki retencyjne, kanalizacja, przebudowywane są również kolizje z istniejącą siecią podziemną.

Siedlce-Biała Podlaska (długość około 63,5 km)

W kwietniu 2021 r. podpisaliśmy umowy na cztery odcinki A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Dla trzech z nich, pomiędzy węzłem Siedlce Zachód a miejscowością Swory, trwają postępowania administracyjne w Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie. Szacujemy, że na przełomie I i II kwartału 2023 r. otrzymamy decyzje ZRID, co umożliwi wykonawcom rozpoczęcie robót w terenie.

Dla czwartego odcinka, Swory-Biała Podlaska, 16 września 2022 r. wojewoda lubelski wydał decyzję ZRID, dzięki czemu mogliśmy przekazać wykonawcy plac budowy. Obecnie realizowane są prace ziemne i odwodnieniowe na trasie głównej. W zakresie obiektów mostowych prowadzone są roboty zbrojeniowe, palowanie, betonowanie ław fundamentowych i słupów. Ponadto budowany jest zbiornik retencyjny, prowadzone są prace melioracyjne. Przebudowywane są kolizje z sieciami podziemnymi.

Biała Podlaska-granica państwa w Kukurykach (długość około 32 km)

We wrześniu 2021 r. podpisaliśmy umowę na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację robót w terenie dla przedłużenia A2 od węzła Biała Podlaska do granicy państwa z Białorusią w Kukurykach. W Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie związane z uzyskaniem decyzji ZRID. Kolejnym etapem, po wydaniu decyzji ZRID, będzie przygotowanie materiałów do przetargu i ogłoszenie postępowania na realizację inwestycji.

Inspekcja wizyjna budowy autostrady A2 na odcinku Swory-Biała Podlaska (luty 2023 r.):

A to widziana z lotu ptaka obwodnica miejscowości Cicibór w ciągu drogi wojewódzkiej 811 Biała Podlaska-Sarnaki (luty 2023 r.):

Budowa przejścia dla zwierząt PZGs-75A na autostradzie A2 oraz przebudowa DW 811 (1 marca 2023 r.):

Budowa przejścia dla zwierząt PZGs-75B na autostradzie A2 oraz przebudowa DW 811 (8 marca 2023 r.):

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOświadczenie prezydenta Torunia: Ocena Jana Pawła II to zadanie dla historyków, a nie dziennikarzy
Następny artykułOmal nie potrącił pieszego, miał blisko 3 promile