A A+ A++
Wiadomość gry 24 stycznia 2021, 11:38

GfK Entertainment opublikował raport podsumowujący sprzedaż pudełkową gier w Europie w 2020 roku. Wynika z niego, że ten segment rynku został zdominowany przez grę FIFA 21.

Niemiecka firma GfK Entertainment zajmująca się badaniami rynkowymi opublikowała raport podsumowujący sprzedaż pudełkową gier w Europie w 2020 roku. Wynika z niego, że okres ten został niemal całkowicie zdominowany przez FIFĘ 21, która uplasowała się na szczycie zestawień w większości krajów.

Badanie obejmowało łącznie 19 państw Europy: Austrię, Belgię, Czechy, Danię, Finlandię, Francję, Hiszpanię, Holandię, Niemcy, Norwegię, Polskę, Portugalię, Rosję, Słowację, Szwecję, Szwajcarię, Węgry, Wielką Brytanię i Włochy. W skali całego kontynentu pierwsza trójka najlepiej sprzedających się gier pudełkowych wygląda następująco:

  1. 1. miejsce: FIFA 21
  2. 2. miejsce: Animal Crossing: New Horizons
  3. 3. miejsce: Mario Kart 8 Deluxe

Warto tutaj podkreślić, że FIFA 21 znalazła się na szczycie rankingów pudełkowej sprzedaży w 16 krajach (w tym w Polsce). Oznacza to, że najnowsza odsłona cyklu gier sportowych od EA kontynuuje passę swoich poprzedniczek, które królowały w poprzednich zestawieniach (w 2017, 2018 i 2019 roku).

Jedyne kraje, gdzie FIFA 21 nie zajęła pierwszego miejsca to Finlandia, gdzie triumfował Minecraft, Rosja, w której na szczycie znalazło się The Last of Us: Part II oraz Francja z Animal Crossing: New Horizons na czele stawki.

FIFA 21 zdominowała rynek gier pudełkowych w Europie w 2020 roku - ilustracja #1

Źródło: https://www.gfk-entertainment.com/news/fifa-21-war-europas-games-bestseller-2020.html

Również gry Nintendo radzą sobie bardzo dobrze na europejskim rynku. Animal Crossing: New Horizons znalazło się na podium w dziewięciu państwach, a Mario Kart 8 Deluxe trafiło do pierwszej trójki w siedmiu krajach.

Co ciekawe, we wschodniej Europie dużą popularnością nadal cieszy się również GTA V. Ta siedmioletnia już produkcja nadal sprzedaje się dobrze w takich krajach jak Polska, Rosja, Czechy i Węgry.

Niestety raport nie uwzględnia podziału na platformy, dlatego nie da określić jak wyglądała z osobna sprzedaż na każdej z nich. Oczywiście wyjątkami są tutaj tytuły ekskluzywne.

  1. GfK Entertainment – oficjalna strona

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOrzeł na morskich manewrach [FOTO]
Następny artykułPapież: Prośmy Boga o siłę, by wyłączyć telewizor i komórkę