AMD potwierdziło, że jego autorska technologia FSR (FidelityFX Super Resolution) zadebiutuje w tym roku, rzucając rękawicę DLSS od NVIDII, ale jako bardziej otwarte rozwiązanie. Według wiceprezesa AMD ds. grafiki FSR jest „jedną z największych inicjatyw software’owych, jakimi się obecnie zajmujemy wewnętrzne, ponieważ wiemy, jak ważne jest, kiedy chce się włączyć śledzenie promieni, a nie chce się, by (…) GPU tak mocno oberwało z tego tytułu”. Technologia DLSS (Deep Learning Super Sampling) od Zielonych, choć nie miała najlepszego startu, dziś cieszy się sporym uznaniem graczy i nie bez powodu – druga wersja tej technologii zapewnia świetne wyniki zarówno pod względem jakości obrazu, jak i wzrostu wydajności, szczególnie w tytułach, które obsługują śledzenie promieni. Ekosystem DLSS rośnie z każdym miesiącem, co sprawia, że karty graficzne Nvidia RTX są coraz atrakcyjniejszym wyborem.
AMD potwierdziło, że jego autorska technologia FSR (FidelityFX Super Resolution) zadebiutuje w tym roku, rzucając rękawicę DLSS od NVIDII.
Tymczasem od ubiegłego roku, kiedy po raz pierwszy zapowiedziano FidelityFX Super Resolution, czekamy na odpowiedź AMD. Jak na razie właściciele Radeonów muszą zadowolić się korzystaniem z niższej rozdzielczości od natywnej w połączeniu z Radeon Sharpening lub FidelityFX CAS, by uzyskać podobne efekty, ale nie jest to idealne, ani równoważne do DLSS rozwiązanie. Choć z drugiej strony nie wymaga to zaangażowania twórców gier w celu dodania specjalnego wsparcia dla techniki superpróbkowania, a także działające we wszystkich rozdzielczościach, w przeciwieństwie do DLSS. Niemniej jednak, Czerwoni od jakiegoś czasu pracują nad FidelityFX Super Resolution (FSR), technologią, która działać ma na wszystkich układach graficznych wykorzystujących architekturę RDNA 2 (a być może i pierwszą generację RDNA), w tym na konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5. To właśnie zapewnienie szerokiego wsparcia sprawiło, że technologia nie była gotowa na premierę kart Radeon RX 6000.
Podczas wywiadu dla PC World, wiceprezes AMD ds. grafiki, Scott Herkelman, powiedział, że prace nad FidelityFX Super Resolution „wewnętrznie postępują bardzo dobrze”. Powiedział też, że ocena jakości algorytmu upscalingu zajmie trochę więcej czasu, ale jednocześnie firma obrała za priorytet, by FSR zadebiutowało w tym roku. AMD przeważnie stara się, by jego technologie były otwarte i wieloplatformowe, a FSR nie będzie wyjątkiem. Jednocześnie producent zapewne chce uniknąć takiej wpadki jak pierwsza generacja DLSS. Herkelman wyjaśnił, że FSR od AMD niekoniecznie będzie opierać się na uczeniu maszynowym, co daje nadzieję właścicielom starszych kart Radeon. Przynajmniej w teorii, AMD zamierza uruchomić FSR dla wszystkich kompatybilnych urządzeń w tym samym czasie, więc nowa technologia skalowania może być oparta na API DirectML firmy Microsoft. Choć brzmi to ekscytująco, będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce na tle DLSS 2.0.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS