Choć pierwsza generacja DLSS (Deep Learning Super Sampling) od NVIDII stanowiła spory zawód, a to za sprawą wyraźnego pogorszenia jakości obrazu, głównie w zakresie ostrości), to nie da się ukryć, że DLSS 2.0 przyniosło duży skok jakościowy. Obecnie technologia ta jest bardzo popularna wśród użytkowników kart GeForce RTX, gdyż przynosi duży skok liczby kl./s przy niemal niezauważalnej degradacji jakości obrazu. Co więcej, część gier, jak np. Cyberpunk 2077, jest niegrywalna w wysokich rozdzielczościach z ray tracingiem bez włączenia DLSS. AMD prezentując karty graficzne Radeon RX 6000 obiecało zaś odpowiedź na DLSS w postaci własnego supersamplingu wspieranego przez sztuczną rzeczywistość. Czerwoni nie zdradzili jednak na jakiej zasadzie będzie ona działać oraz czego dokładnie możemy się po niej spodziewać, a jedynie zasugerowali, że bazować będzie ona na technologii Microsoft DirectML i stanowić będzie część pakietu FidelityFX.
Jak wynika z najnowszych przecieków FidelityFX Super Resolution od AMD zadebiutuje na wiosnę wraz z duża aktualziację sterownika Radeon.
Na chwilę obecną nie mamy pewności, czy AMD planuje wykorzystać DirectML i dążyć do jednego standardu obowiązującego na rynku, czy raczej stworzyć własną implementację, która będzie wymagała współpracy ze studiami gier. Opublikowany slajd AMD sugeruje jednak, że może to być to ta druga opcja. Jak podaje Prohardver, firma zamierza udostępnić dużą aktualizację swojego sterownika graficznego na wiosnę, co oznacza, że FidelityFX Super Resolution zostanie udostępnione nie szybciej niż pod koniec marca. Z informacji portalu wynika zaś, że update przyniesie dwie technologie związane z poprawą wydajności: FidelityFX SR i Radeon Boost. Ta druga nie korzysta z maszynowego uczenia i zamiast tego dynamicznie zmienia rozdzielczość w trakcie szybkiej rozgrywki. Oznacza to, że w momentach, gdzie występuje dużo ruchu, rozdzielczość będzie dostosowywać się tak, by poprawić wydajność. Jest to prosta metoda poprawy framerate’u, ale może też prowadzić do niestałej wydajności podczas rozgrywki.
Radeon Boost jest już dostępne od jakiegoś czasu, ale nowa wersja tej technologii, która zadebiutować ma z nowymi sterownikami, dostarczyć ma wyższą jakość obrazu poprzez dynamiczne dostosowywanie rozdzielczości jedynie w ramach dynamicznych elementów na ekranie. Obecna implementacja obejmuje bowiem całą ramkę. Takie rozwiązanie może rozwiązać problem z obniżaniem rozdzielczości broni w FPS-ach. Wracając do FidelityFX Super Resolution, z przecieków wynika, że Infinity Cache znacząco wpływać ma na poprawę działania tej technologii. Jak na razie informacje na temat tej techniki są bardzo skąpe. Jeśli rzeczywiście zadebiutuje ona na wiosnę, to wkrótce możemy spodziewać się oficjalnej prezentacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS