Obawy zespołów skłoniły FIA do ustępstwa w kwestii minimalnej wagi bolidów, która wzrośnie o 40 kilogramów w porównaniu z obecnym sezonem. Wedle wcześniejszych zapisów miała ona wynosić 790 kilogramów, ale ostatecznie zatrzyma się na granicy 792.
Ekipy od dłuższego czasu optowały za zwiększeniem minimalnej masy, o czym informował dyrektor techniczny Alfy Romeo, Jan Monchaux. Dzięki decyzji Federacji zespoły będą mogły obniżyć koszty materiałów do produkcji niektórych elementów. Chodzi głównie o cięższe układy hamulcowe, które będą montowane w innowacyjnych konstrukcjach z powodu nowych 18-calowych opon.
Oprócz tej zmiany FIA ogłosiła także terminy homologacji poszczególnych komponentów silnika na sezon 2022. Warto przypomnieć, że od przyszłorocznych zmagań rozwój jednostek napędowych będzie zamrożony, więc zespoły nie będą mogły ich już modyfikować do 2025 roku:
Poniżej przedstawiamy terminy homologacji poszczególnych elementów jednostki napędowej na sezon 2022:
Komponent: | Termin: |
---|---|
Silnik spalinowy | 01.03.2022 |
Turbosprężarka | 01.03.2022 |
MGU-H | 01.03.2022 |
MGU-K | 01.09.2022 |
Akumulatory | 01.09.2022 |
Elektronika sterująca | 01.09.2022 |
Układ wydechowy | 01.03.2022 |
Paliwo | 01.03.2022 |
Olej silnikowy | 01.03.2022 |
Sprawdziły się także niedawne doniesienia Auto Motor und Sport ws. koców grzewczych. Tak, jak informował niemiecki serwis – od sezonu 2024 zacznie obowiązywać zakaz używania takich rzeczy. Zostało to zatwierdzone przez FIA w regulaminie technicznym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS