A A+ A++

Obawy zespołów skłoniły FIA do ustępstwa w kwestii minimalnej wagi bolidów, która wzrośnie o 40 kilogramów w porównaniu z obecnym sezonem. Wedle wcześniejszych zapisów miała ona wynosić 790 kilogramów, ale ostatecznie zatrzyma się na granicy 792.

Ekipy od dłuższego czasu optowały za zwiększeniem minimalnej masy, o czym informował dyrektor techniczny Alfy Romeo, Jan Monchaux. Dzięki decyzji Federacji zespoły będą mogły obniżyć koszty materiałów do produkcji niektórych elementów. Chodzi głównie o cięższe układy hamulcowe, które będą montowane w innowacyjnych konstrukcjach z powodu nowych 18-calowych opon.

Oprócz tej zmiany FIA ogłosiła także terminy homologacji poszczególnych komponentów silnika na sezon 2022. Warto przypomnieć, że od przyszłorocznych zmagań rozwój jednostek napędowych będzie zamrożony, więc zespoły nie będą mogły ich już modyfikować do 2025 roku:


Poniżej przedstawiamy terminy homologacji poszczególnych elementów jednostki napędowej na sezon 2022:

Komponent: Termin:
Silnik spalinowy 01.03.2022
Turbosprężarka 01.03.2022
MGU-H 01.03.2022
MGU-K 01.09.2022
Akumulatory 01.09.2022
Elektronika sterująca 01.09.2022
Układ wydechowy 01.03.2022
Paliwo 01.03.2022
Olej silnikowy 01.03.2022

Sprawdziły się także niedawne doniesienia Auto Motor und Sport ws. koców grzewczych. Tak, jak informował niemiecki serwis – od sezonu 2024 zacznie obowiązywać zakaz używania takich rzeczy. Zostało to zatwierdzone przez FIA w regulaminie technicznym.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRyczałt od przychodów ze sprzedaży żywności a pomoc zleceniobiorcy
Następny artykułKolizyjny wtorek