A A+ A++

Analiza opon przeprowadzona przez Pirelli po pierwszym dniu jazdy na torze Losail wykazała, że istniały dowody na oddzielenie ścianki bocznej między mieszanką wierzchnią a osnową.

W oświadczeniu wydanym przez FIA zasugerowano, że problem ten może prowadzić do nadmiernej utraty powietrza, jeśli opony będą używane zbyt intensywnie.

Wstępne informacje wskazywały na to, że problem został wywołany przez nowy projekt krawężników, które zostały nieco podwyższone przed tegorocznym Grand Prix Kataru.

– Problem ten został prawdopodobnie spowodowany przez zakłócenia między ścianą boczną opony a 5 centymetrowymi “piramidowymi” krawężnikami używanymi na tym torze, pogarszane przez skłonność do jazdy po tych krawężnikach – wyjaśniła federacja w swoim oświadczeniu.

Kwestia ta jest na tyle niepokojąca dla FIA, że doprowadziła do awaryjnej zmiany harmonogramu na sobotę – z dodatkową sesją treningową, która pozwoli ocenić sytuację. W swoim oświadczeniu FIA stwierdziła, że podjęto szereg działań, aby zapobiec możliwości wystąpienia problemów w wyścigu.

Wyjaśniono, że limity toru w zakrętach 12-13 zostaną zmienione, a dodatkowa 10-minutowa sesja zapoznawcza odbędzie się o godzinie 15:00 w sobotę – przesuwając początek kwalifikacji do sprintu – aby umożliwić kierowcom przyzwyczajenie się do nowych zasad.

Kwalifikacje do sprintu rozpoczną się zgodnie z nowym harmonogramem o 15:20 – 20 minut później niż pierwotnie planowano.

Po kwalifikacjach i sprincie w sobotni wieczór przeprowadzona zostanie dalsza analiza opon, aby zdecydować, czy konieczne są dalsze działania przed niedzielnym Grand Prix.

Jeśli pojawią się dalsze problemy, FIA może wymusić maksymalne wykorzystanie opon w niedzielę ze względów bezpieczeństwa.  W takim przypadku żywotność opon nie może przekroczyć 20 okrążeń dla nowych opon w wyścigu, a liczba ta wzrosłaby do 22 dla używanych opon zamontowanych w wyścigu, aby uwzględnić okrążenia in-out w kwalifikacjach.

Wszyscy kierowcy będą również zobowiązani do wykonania co najmniej trzech pitstopów na zmianę opon podczas wyścigu.

Przed Grand Prix Kataru, kierowca AlphaTauri Yuki Tsunoda wyraził swoje zaniepokojenie “piramidowymi” krawężnikami, które zostały wprowadzone na torze w tym roku.

– Jazda po krawężniku nie będzie problemem, ale gdy wyjedziesz poza krawężnik, będzie to miało swoje konsekwencje. Przy tak szybkich zakrętach, gdzie samochód jest naprawdę nisko, będzie to trudne. Myślę, że nawet jeden wyjazd będzie dość kosztowny.

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzełomowe odkrycie: Komórki miękną lub twardnieją, gdy zbliża się RAK
Następny artykuł“Świat nęka depresja, zaburzenia lękowe i uzależnienia”. WYWIAD z psychiatrą