A A+ A++

Pisaliśmy o nich wczoraj, ale wtedy umknął nam jeden drobny aczkolwiek istotny szczegół.

Okazuje się bowiem, że ciało zarządzające Formułą 1 od strony regulacyjnej postanowiło również zmienić przepisy w zakresie tego co jest postrzegane jako “niebezpieczna konstrukcja” i nadało sędziom nieco większe prawa, gdy taka sytuacja zaistnieje.

Poprzednio regulamin przewidywał, że “sędziowie mogą wykluczyć pojazd, którego konstrukcja uważana jest za niebezpieczną.”

Teraz jednak przepis nabrał mocniejszego znaczenia, umożliwiając sędziom zablokowanie nawet wyjazdu na tor takiemu bolidowi.

“Sędziowie mogą zabronić udziału pojazdowi, którego konstrukcja uważana jest za niebezpieczną. Jeżeli taka informacja stanie się oczywista w trakcie sesji, decyzja może być nałożona ze skutkiem natychmiastowym.”

Takie brzmienie przepisów nadaje więc sędziom dodatkowych uprawnień do wykluczenia bolidu jeszcze zanim ten wyjdzie nawet na tor.

Niewykluczone, że wszystko wiąże się z ostatnią dyrektywą techniczną dotyczącą pomiaru skali efektu porposingu. FIA chce bowiem mierzyć oscylacje bolidu i jeżeli ten nie będzie spełniał wymagań, móc go wykluczyć z udziału w sesji.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDwóch mieszkańców powiatu chojnickiego straciło łącznie ponad 40 tys. zł
Następny artykułTatusiowie na start – festyn wakacyjny w Złotnikach