Karę nałożono za “zwodniczą reklamę i dezinformację, które stanowiły zagrożenie dla zdrowia publicznego”.
Federalna Komisja Handlu (FTC) ogłosiła w tym tygodniu propozycję ugody w sprawie przeciwko Razerowi, w ramach której firma technologiczna zapłaci 1 171 254,33 dolarów za wprowadzające w błąd oświadczenia dotyczące maski Zephyr RGB. Razer sprzedawał to urządzenie jako oferujące możliwości podobne do tych, które oferuje maseczka klasy N95.
W dniu 21 października 2021 r. Razer rozpoczął sprzedaż maski Zephyr i filtrów zamiennych do niej. Zgodnie z wnioskiem FTC Razer kontynuował sprzedaż maski do stycznia 2022 r., a filtrów do lipca 2022 r.
Według Federalnej Komisji Handlu, kiedy Razer ogłaszał Zephyra w 2021 roku, zapowiadał, że maska korzysta z “wymiennych filtrów klasy N95”, oraz że Zephyr jest “zarejestrowany przez FDA i przetestowany laboratoryjnie pod kątem 99 procent skuteczności filtracji antybakteryjnej” i oferuje “większą ochronę w porównaniu ze standardowymi maskami jednorazowymi / tkaninowymi oraz filtruje powietrze zarówno wdychane, jak i wydychane, aby chronić Ciebie i innych wokół Ciebie”. Witryna Razera informowała również, że maska “nie została przetestowana pod kątem wirusa COVID-19, ale oferuje tę samą funkcjonalność i odpowiednią ochronę dzięki 99-procentowej ocenie BFE”.
Skarga FTC, złożona w amerykańskim sądzie okręgowym Centralnego Okręgu Kalifornii, zawiera dowody – od oświadczeń online dyrektora generalnego Razera po posty na kontach Razera w mediach społecznościowych i na stronie internetowej firmy, opisujące Zephyra jako oferujący możliwości te same co produkty ochronne klasy N95. Posty takie miały się pojawiać od co najmniej stycznia 2021 roku. FTC stwierdziła jednak, że Razer nigdy nie poddał Zephyra testom National Institute for Occupational Safety and Health ani US Food and Drug Administration, a co za tym idzie – że maska nigdy nie otrzymała certyfikatu N95.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS