A A+ A++

Farmy Fotowoltaiki należące w całości do notowanej na NewConnect Berg Holding planują pozyskać 4,05 mln zł od inwestorów indywidualnych w ramach kampanii crowdfundingu udziałowego promowanego przez Crowdway. Środki z emisji spółka przeznaczy na nową farmę o mocy 1 MW zlokalizowaną na Podkarpaciu, którą stworzy wraz z Columbus Energy. Farmy Fotowoltaiki planują debiut na NewConnect do 12 miesięcy, czyli najpóźniej na początku 2022 roku.

Autor: housemarket.pl 05 lutego 2021 13:24

Odnawialne źródła energii stanowią najmłodszą, lecz niezwykle prężnie rozwijającą się gałąź działań Berg Holding Spółka Farmy Fotowoltaiki została założona z myślą o budowie farm fotowoltaicznych na terenie całego kraju. W tym celu, we współpracy z Columbus Energy, realizuje poszczególne projekty farm w ramach spółek celowych. Aktualnie planowaną inwestycją na lata 2021/22 jest nowa farma o mocy 1 MW, położona w Nagoszynie na Podkarpaciu. Instalacja docelowo będzie produkowała energię elektryczną, która zaspokoi zapotrzebowanie 500 gospodarstw domowych. Spółka posiada obecnie zawartą umowę przedwstępną na nabycie projektu farmy, wraz z dzierżawą gruntu.

Uruchomienie instalacji planowane jest na początek 2022 roku

Spółka ponadto dewelopuje też inne farmy o łącznej mocy 72 MW. Nabywane przez inwestora – w ramach crowdfundingu udziałowego – akcje Farm Fotowoltaiki nie będą ograniczały jego zysków jedynie do tych uzyskiwanych z tytułu aktualnie realizowanych inwestycji, lecz dadzą mu także udział we wszystkich, które w przyszłości będą generowane przez spółkę.

– Jesteśmy spółką deweloperską działającą w obszarze fotowoltaiki. Na obecnym etapie rozwoju generujemy koszty związane z budową farm. Przychody będziemy generować po uruchomieniu instalacji, czyli w 2022 roku. Z punktu widzenia inwestora istotny jest fakt, że mamy zakontraktowane projekty oraz to, że inwestycja w farmy fotowoltaiczne to sposób na wieloletni dochód pasywny. Projekty z zakresu odnawialnych źródeł energii mogą bowiem pozwalać na osiągnięcie nawet kilkunastoprocentowej stopy zwrotu – mówi Kamil Kita, prezes Farm Fotowoltaiki i jednocześnie członek zarządu Berg Holding.

Strategiczne partnerstwo z Columbus Energy

Farmy Fotowoltaiki w lipcu 2020 roku zawarły z Columbus Energy umowę o współpracy. W ramach partnerstwa podmioty zobowiązały się do wspólnej realizacji projektów, które będą polegały m.in. na znalezieniu lokalizacji, zaprojektowaniu, budowie i uruchomieniu farm fotowoltaicznych. Spółki zobowiązały się do 50-procentowego finansowania kosztów inwestycji oraz podzieliły się kompetencjami. Columbus Energy będzie odpowiedzialny za projekt techniczny, budowę i uruchomienie farm, natomiast Farmy Fotowoltaiki skupią się na wyszukiwaniu lokalizacji do projektów i pozyskiwaniu prawa do nieruchomości w celu ich realizacji.

– Współpraca z naszym partnerem – Farmami Fotowoltaiki z Berg Holding – który specjalizuje się w projektach deweloperskich sprawi, że nasze przedsięwzięcia będziemy realizować zdecydowanie szybciej, a nasi inwestorzy ich efekty będą mogli zobaczyć już w najbliższych latach – mówi Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy.

Rynek fotowoltaiki

Polska w 2019 roku osiągnęła przyrost nowych mocy na poziomie około 0,9 GW, zajmując 5. miejsce wśród krajów Unii Europejskiej pod kątem przyrostu mocy fotowoltaicznej. Nowe moce w PV zainstalowane w Polsce stanowiły 5,5 proc. nowych mocy w Unii Europejskiej . Według Grzegorza Wiśniewskiego, prezesa Instytutu Energetyki Odnawialnej od 2019 roku polski sektor fotowoltaiki (PV) był w stanie zmobilizować więcej kapitału na realizację inwestycji niż cała energetyka konwencjonalna . W roku 2022 wartość inwestycji PV przekroczy 5 mld zł , a większość ekspertów jest zgodna, że rynek dużych farm PV w Polsce dopiero się rozwija .

– Crowdfunding udziałowy to coraz bardziej popularny w Polsce model pozyskania kapitału na rozwój przedsiębiorstw. Kolejne spółki decydują się na kampanię, traktując ten etap jako preIPO i szansę na zapoznanie rynku kapitałowego z własną działalnością oraz modelem biznesowym przed debiutem giełdowym. W zeszłym roku wsparliśmy 12 kampanii, w których zebrano łącznie blisko 25 mln zł. W tym roku planujemy, że na Crowdway.pl będziemy promować 20 kampanii. Istotną grupę emitentów będą stanowić spółki z linii innowacja, do których należą Farmy Fotowoltaiki – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZagłodził kaczki, usłyszał wyrok
Następny artykułBrutalne morderstwo studentki sprzed ćwierć wieku. Areszt dla 57-latka