Fałszywy pracownik banku zdobył zaufanie pokrzywdzonego i jego pieniądze. Mieszkaniec powiatu garwolińskiego usłyszał przez telefon, że doszło do próby włamania na jego konto i musi przelać swoje pieniądze na konto rezerwowe, by je ratować. W ten sposób pokrzywdzony stracił blisko 10 tys. zł. Garwolińska Policja ostrzega przed oszustami działającymi metodą na pracownika banku.
Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosił się pokrzywdzony, od którego oszuści wyłudzili blisko 10 tysięcy złotych. Do mężczyzny zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce powiedział, że doszło do próby włamania na jego konto. Rozmówca wmówił pokrzywdzonemu, że pieniądze na jego koncie nie są bezpieczne i należy je przelać na konto rezerwowe do czasu założenia podwójnej blokady. W trakcie rozmowy pokrzywdzony zainstalował wskazaną przez rzekomego pracownika banku aplikację, za pomocą której kontynuowali rozmowę. Zgodnie z poleceniem pokrzywdzony przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na nowy rachunek. Kiedy po ponad godzinie rozmowy zorientował się, że to może być oszustwo, z drugiego telefonu zawiadomił bank. Konto udało się zablokować, ale przelew 10 tys. zł. został już zrealizowany. Środki z nowego konta oszuści również zdążyli wypłacić.
Przypominamy, że nie należy instalować żadnego oprogramowania ani aplikacji na swoich urządzeniach, takich jak komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania.
Policja rekomenduje, jakie działania należy podjąć, aby uchronić się przed tego typu incydentami:
- Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
- Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
- W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta, zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania lub w inny sposób wzbudza nasze podejrzenia należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.
podkom. Małgorzata Pychner
Więcej wiadomości z Mazowsza
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
[…]
0 komentarzy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS