Sobotni wieczór. W połowie domu pada prąd. Staje lodówka, rozmraża się zawartość zamrażarki, w dwóch pokojach nie działa światło. O tej porze, zwłaszcza w środku weekendu, znalezienie na podlaskiej wsi elektryka, który zgodzi się przyjechać od zaraz, graniczy z cudem. Awarie w ogóle lubią zdarzać się wieczorami. A na wsi po godz. 16 mało kto pracuje. Taki problem miałam, gdy pękła mi rura w ścianie. O pomoc przy takich uciążliwych drobiazgach zawsze można poprosić ogarniętego technicznie sąsiada, ale zdarza się, że sąsiada akurat nie ma w domu. W obu przypadkach przypomniałam sobie, że mam assistance. Pomoc otrzymałam sprawnie. Wystarczyło zadzwonić pod wskazany numer, ale firma asystorska zajęła się resztą.
Czytaj więcej
Czym jest assistance domowe?
Świadczenia assistance domowego dodawane są do niektórych polis, głównie do ubezpieczeń nieruchomości. Prawie każdy, kto ma ubezpieczony dom czy mieszkanie, dostaje w pakiecie usługi home assistance. Zazwyczaj nie są one dołączane tylko do najtańszych polis, z najmniejszym zakresem ochrony. Często podstawowy wariant home assistance nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Płaci się dopiero za bardziej rozbudowane wersje.
Z badań Mondial Assistance wynika, że 83 proc. Polaków chce, żeby ubezpieczyciel nie tylko wypłacał odszkodowanie w trudnej sytuacji, ale też organizował pomoc. Usługi assistance dodawane do polis zapewniają pomoc hydraulika, elektryka, ślusarza lub szklarza w przypadku drobnych awarii czy szkód. Można też liczyć na organizację lokalu zastępczego i przechowywanie rzeczy w czasie remontu po większym pożarze czy zalaniu.
Z analiz Mondial Assistance wynika, że grupa osób, która w przypadku wystąpienia szkody chce mieć „święty spokój”, stale rośnie. Podobna sytuacja ma miejsce w krajach Europy Zachodniej. To też idealna usługa dla małych przedsiębiorców, dla których kluczowe jest szybkie doprowadzenie do używalności lokalu, który wynajmują klientom lub w którym prowadzą działalność gospodarczą.
O ile w przypadku ulewnych deszczów czy wichur klienci, którzy dzwonią na infolinię ubezpieczyciela po to, żeby otrzymać odszkodowanie i przypominają sobie – albo ubezpieczyciel im przypomina – o możliwości zorganizowania pomocy, to w razie pękniętej rury bądź zatrzaśniętych drzwi klienci niekoniecznie pamiętają o assistance albo nie są świadomi, że działa ono także wtedy. Tymczasem wiele polis zapewnia pomoc w takich sytuacjach.
Czytaj więcej
Zakres wsparcia obejmuje awarie typu cieknący kran czy brak prądu, ale umowy często zawierają szerszy zakres. Assistance może obejmować takie usługi, jak naprawa sprzętu RTV/AGD zepsutego po okresie gwarancji czy opieka nad mieniem po szkodzie, gdy nieruchomość np. po pożarze nie nadaje się do dalszego zamieszkiwania. Towarzystwo może także wziąć na siebie organizację i pokrycie kosztów transportu ubezpieczonego z nieruchomości, gdy nie nadaje się ona do zamieszkania, do hotelu czy innego miejsca, w którym będzie tymczasowo mieszkać.
Polisy niewiele różnią się zakresem odpowiedzialności towarzystw, natomiast odmienne są limity kwotowe określające, ile maksymalnie ubezpieczyciel zapłaci za daną usługę. Różnice dotyczą też tego, czy towarzystwo pokrywa jedynie koszty pomocy, czy też zarówno pomocy, jak i materiałów.
Autopromocja
ORZEŁ INNOWACJI
Konkurs dla startupów i innowacyjnych firm
WEŹ UDZIAŁ
Jak działa domowe assistance
Jak to może wyglądać w praktyce? Załóżmy, że przychodzimy do domu i już w progu wchodzimy w kałużę wody. Okazuje się, że pękła jakaś rura i litry wody zalały parkiet. W takiej sytuacji oczywiście najpierw zakręcamy dopływ wody. Następnie dzwonimy do firmy assistance, żeby skierowała specjalistę, aby naprawił uszkodzenie, które spow … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS