A A+ A++

28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.

Nieprzypadkowo Facebook postanowił wprowadził nową funkcję prywatności właśnie 28 stycznia – był to bowiem Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Po słynnej aferze aferze związanej z firmą Cambridge Analytica, przedstawiciele portalu społecznościowego wielokrotnie zapewniali, że postawili sobie za cel, by zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników w internecie. 

Wspomniana funkcja Off-Facebook Activity pozwala bowiem internautom na sprawdzenie, jakie informacje udostępnia o nich serwis społecznościowy. By to zrobić, wystarczy wejść w ustawieniach w zakładkę „Twoje informacje na Facebooku”, a następnie w „Aktywność poza Facebookiem”. Tam też można wybrać opcję, by firmy zewnętrzne nie mogły śledzić naszych działań w internecie – dane te jednak nie będą całkowicie usunięte, a jedynie „zanonimizowane” względem reklamodawców. 

 

PS

Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.

PS2

W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy będzie gorąca dyskusja na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej?
Następny artykułSplit payment – zapłata na rachunek bankowy podmiotu trzeciego