A A+ A++

Europejska Rada Ochrony Danych zdecydowała, że Meta Platforms, będący właścicielem Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać stargetowanych reklam w Unii Europejskiej. Czy to oznacza koniec reklamodawców w social mediach? Czy zakładanie konta reklamowego będzie jeszcze jakkolwiek opłacalne?

Zgodnie z decyzją Europejskiej Rady Ochrony Danych, Meta Platforms musi zaprzestać wyświetlania reklam opartych o zachowania użytkowników w internecie, ponieważ takie działania stoją w sprzeczności z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.

Pojawiające się hasłowe informacje dotyczące tego, że Meta otrzymała zakaz emisji spersonalizowanych reklam na platformach Facebook oraz Instagram w krajach Unii Europejskiej, są pewnego rodzaju uogólnieniem i w mojej opinii wymagają doprecyzowania – mówi Roksana Rogowska, PPC Director w Agencji Marketingowej Artefakt.

Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący Europejskiej Rady Ochrony Danych uważa, że decyzje podjęte przez europejskiego regulatora w zakresie targetowania reklam spowodują, że prywatność użytkowników platform koncernu Meta będzie lepiej chroniona. 

Europejska Rada Ochrony Danych dała koncernowi dwa tygodnie na podjęcie odpowiednich działań mających na celu natychmiastowe wdrożenie przestrzegania nałożonego zakazu.

Ponad 90% swoich przychodów Meta Platforms osiąga z reklam na Facebooku i Instagramie. Czy decyzja organów europejskich oznacza ryzyko zmniejszenia efektywności i możliwości reklamowych Meta Ads?

Niekoniecznie. Odpowiedzią Mety na tę decyzję jest zapowiedziana na pcozątku października opcja płatnej subskrypcji, dająca możliwość korzystania z serwisów Mety bez reklam. Chęć skorzystania z wersji bezpłatnej będzie wiązała się z wyrażeniem odpowiedniej zgody na przetwarzanie danych i personalizowanie reklam – dodaje Roksana Rogowska. 

Format “pay or ok” teoretycznie spełnia formalne wymagania prawa unijnego dotyczącego zapewnienia użytkownikowi opcji odmowy. Najbliższe dwa tygodnie pokażą, jaka będzie finalna interpretacja pomysłu pozyskiwania zgód. 

Firma Meta, należąca do Marka Zuckerberga, niedawno poinformowała, że Facebook i Instagram będą w wersji bez reklam jedynie za opłatą abonamentową. Nowe procedury będą dotyczyły mieszkańców Unii Europejskiej, Szwajcarii oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 

Meta wesprze marki. Po kilkumiesięcznych testach, które zakończyły się sukcesem, firma udostępnia narzędzia AI służące generowaniu reklam. Sztuczna inteligencja pomoże m.in. stworzyć wizualizację różnych formatów reklamowych czy pozwoli zmienić tło na grafikach produktowych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRegion. Śmiertelny wypadek na S19
Następny artykułKonkurs: Kino Konesera z filmem „ZABÓJCA” – Kto chce bilety?