A A+ A++

Od czasu kiedy koronawirus dotarł do Europy nie ma praktycznie dnia bez złych informacji i dotyczy to również fanów Formuły 1, którzy muszą pogodzić się z brakiem wyścigów w najbliższym czasie.

Media coraz chętniej jednak chwytają się spekulacji dotyczących przyszłości ekip, a niektórzy już wróżą, że Formułę 1 czeka fala informacji o wycofywaniu się ze sportu dużych marek, tak jak to miało miejsce po ostatnim kryzysie finansowym w 2008 roku.

Helmut Marko z Red Bulla zdradził jednak, że władze F1 i FIA pracują nad planem ratunkowym, a część ekip już zaczyna korzystać z rządowych dotacji na utrzymanie swoich pracowników.

“Żadna z ekip nie jest poważnie zagrożona finansowo” mówił przedstawiciel Red Bulla. “Jest tak ponieważ na wypadek sytuacji awaryjnej jest plan, który zakłada ekonomiczne wsparcie, a zespoły otrzymają je, gdy będzie to konieczne.”

Słowa te wydaje się potwierdzać teraz szef Alfa Romeo, Frederic Vasseur.

“FIA i FOM już zaproponowały pewne opcje” mówił dla L’Equipe. “Oni są otwarci na znalezienie wspólnego sposobu wyjścia z tego kryzysu a Jean Todt już poruszył wstępnie ten temat podczas naszej ostatniej dyskusji i jest gotowy znaleźć praktyczne rozwiązania.”

“Musimy dalej redukować koszty i wszyscy mamy w tym interes. FIA dobrze zdaje sobie sprawę w jakiej sytuacji znalazły się zespoły.”

“To odpowiednia chwila, aby wszystko uważnie przeanalizować i znaleźć sposób na dalsze ograniczanie kosztów.”

Gerhard Beger, który obecnie również ma głowę pełną problemów związanych z prowadzeniem serii DTM, uważa, że świat sportów motorowych musi się teraz uzbroić w cierpliwość.

“To tylko moja osobista opinia, ale nie sądzę, że zobaczymy jakiekolwiek wyścigi przed sierpniem lub nawet wrześniem. Nawet Formuła 1 nie będzie w stanie ruszyć” mówił Berger.

Niektórzy twierdzą, że gdy sytuacja wróci do normalności, a wyścigi zostaną wznowione, Formuła 1 będzie już inną serią.

“W moich oczach, czasy, w których horrendalne sumy pieniędzy są wydawane na sport motorowy już się skończyły” mówił szef BMW Jens Marquardt.

“Motosport pozostaje jednak ważny. Formuła E jest tego głównym przykładem. Dla nas to innowacyjne i technologiczne laboratorium.”

“Gdy słyszę, że zespół Formuły 1 posiada 2000 ludzi do obsługi dwóch aut to nawet gdyby te wartości powróciły do tych sprzed lat, nie będzie można już z czystym sumieniem uzasadniać tak astronomicznych kosztów.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMalują pasy w Gliwicach. Uważajcie na drogach
Następny artykułRośnie liczba zakażeń koronawirusem w województwie śląskim [AKTUALIZACJA]