Z puli 50 mln zł, którą oferuje PARP, pojedynczy przedsiębiorca może pozyskać nawet 455 650 zł. Czasu zostało jednak niewiele, bo wnioski o dofinansowanie można składać do 29 marca br.
Światowa wystawa EXPO w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, która pierwotnie miała się rozpocząć na jesieni 2020 r. zbliża się wielkimi krokami. Nowy, tegoroczny termin tego półrocznego wydarzenia to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r. Wciąż jest więc trochę czasu, aby pozyskać i efektywnie wykorzystać środki unijne pochodzące z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na promocję marek produktowych na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) i innych krajów Zatoki Perskiej (Arabskiej). Dotacje te oferuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w konkursie „Go to Brand – EXPO 2020”. To pieniądze, po które mogą sięgnąć rodzime mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
50 mln zł dla firm na ekspansję na Bliskim Wschodzie
Budżet konkursu to 50 mln zł. Z czego 15 mln zł przeznaczono na projekty pochodzące z Mazowsza, a 35 mln zł z pozostałych piętnastu województwach. Maksymalne dofinansowanie, o jakie można starać się przedsiębiorca zainteresowany ekspansją na rynki Bliskiego Wschodu rozumiane jako: Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman i ZEA to 455 650 zł. Przy czym wymagany jest minimalny wkład własny w wysokości 15 proc. wartości projektu. Sam projekt może mieć zaś maksymalnie wartość 1 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Nieruchomości w ZEA szansą dla inwestorów
„Go to Brand – EXPO 2020” jest jednym z najważniejszych elementów programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w EXPO w Dubaju. – Zachęcamy do składania wniosków o dofinansowanie wszystkie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które widzą swoją szansę na rozwój poprzez eksport. Wystawa światowa po raz pierwszy odbędzie się w kraju arabskim. To niepowtarzalna szansa, aby zaistnieć na bardzo obiecujących i dynamicznie rozwijających się rynkach Zatoki Perskiej – podkreśla Marcin Czyża, wiceprezes PARP.
CZYTAJ TEŻ: Sztuczna inteligencja wpisana w przyszłość ZEA
Firmy mogą przeznaczyć wsparcie na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO w Dubaju. Ponadto, środki z UE mogą posłużyć do sfinansowania kosztów usług doradczych w zakresie przygotowania wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej takich jak Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
EXPO w Dubaju i mundial w Katarze
– Na rynkach Bliskiego Wschodu otwierają się bardzo szerokie perspektyw także dla polskiego biznesu. Szczególnie w kontekście wystawy EXPO w Dubaju, ale też mistrzostw świata w piłce nożnej w Katarze, które odbędą się w 2022 r. – mówi Małgorzata Panek-Kasińska, prezes MK Bussines Link, firmy która od lat wspiera polskich przedsiębiorców w ekspansji na rynki Bliskiego Wschodu, a w szczególności na rynek emiracki.
CZYTAJ TEŻ: Czy rynkom Zatoki Perskiej grozi wstrząs popytowy?
– Emiraty świetnie poradziły … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS