A A+ A++

Fortnite Battle Royale to popularna dziś na całym świecie gra komputerowa. Tytuł został wydany przez Epic Games 21 lipca 2017 roku i bardzo szybko zdobył światową popularność. Zaledwie dwa tygodnie po premierze liczba graczy przekroczyła 10 milionów, a w mniej niż rok suma ta znacząco przebiła 100 milionów. Według danych z marca 2019 roku, liczba graczy sięgnęła już prawie 250 milionów. Dla porównania Netflix, czyli najpopularniejsza platforma VOD na świecie działająca na rynku już od kilkunastu lat, w kwietniu tego samego roku miał niecałe 149 milionów użytkowników na całym świecie.

Gra Fortnite zawdzięcza swój międzynarodowy sukces między innymi gwiazdom ze świata sportu, muzyki i szeroko pojętej rozrywki. Często ich działania wyróżniały się kreatywnością, dzięki której tytuł stał się nieodłącznym elementem współczesnej popkultury. Zadeklarowanym graczem Fortnite’a jest między innymi popularny raper Drake, natomiast inny artysta – Logic, podczas koncertu wyzwał innego muzyka na wirtualny pojedynek. Kolejnym przykładem jest piłkarz angielskiego Tottenhamu Hotspur – Dele Ali, który regularnie transmitował rozgrywki ze swoim udziałem na platformie Twitch. Występujący wówczas w Atletico Madryt Antoine Griezmann wielokrotnie w swojej cieszynce odtwarzał natomiast taneczne kroki wirtualnych bohaterów. W Polsce ciekawym przykładem może być znany muzyk Wojciech “Łozo” Łozowski, który streamował swoje poczynania w grze, brał udział w turniejach jako zawodnik oraz był komentatorem rozgrywek.

W globalnym świecie gamingu najpopularniejszą osobą związaną z tą grą jest natomiast Tyler “Ninja” Blevins. Obecnie jego kanał na YouTubie ma ponad 22 miliony subskrypcji. W kwietniu ubiegłego roku 28-latek zanotował w mediach społecznościowych 150 milionów interakcji, czyli więcej niż znani sportowcy, tacy jak na przykład Cristiano Ronaldo. Popularny Ninja to obecnie postać świata popkultury. Streamer do tej pory wystąpił w popularnych talk-show Ellen DeGeneres i Jimmy’ego Fallona, pojawił się na okładce ESPN Magazine oraz w reklamie Super Bowl. Jak sam przyznał, w 2018 roku zarobił ponad 10 milionów dolarów.

Suma, którą zarobił Tyler “Ninja” Blevins to jednak zaledwie mały wycinek tego wielkiego biznesu. W tym roku Epic Games przeznaczyło na pule nagród turniejów Fortnite’a 100 milionów dolarów. Część tej sumy została przydzielona na Fortnite World Cup 2019, w którym do wygrania było łącznie ponad 30 milionów. Najlepszy okazał się 16-letni Kyle “Bugha” Giersdorf, który został nastoletnim milionerem, wygrywając 3 miliony dolarów. W imprezie wzięło udział także pięciu Polaków, wśród nich trzech profesjonalnych esportowców i dwóch celebrytów – Karol “Friz” Wiśniewski oraz Jakub “Jacob” Wrotniak.

Tytuł ten cieszy się dużą popularnością również w Polsce. Swój udział ma w tym polska agencja gamingowa Fantasyexpo, która nie tylko regularnie nabywa prawa do transmisji najważniejszych światowych wydarzeń gamingowych z komentarzem najlepszych polskich influencerów, ale również organizuje różne popularne rozgrywki. W tym roku agencja zrealizowała między innymi transmisję z Mistrzostw Świata w grze Fortnite, które odbyły się w Nowym Jorku. Rozgrywki na kanale Kamila “Ewrona” Lachowskiego w szczytowym momencie śledziło ponad 20 tysięcy widzów. Zaledwie dwa tygodnie później w wyniku współpracy z deweloperem gry zorganizowano natomiast pierwszy profesjonalny turniej Fortnite’a w Polsce pod nazwą “eXtremalna rozgrzewka”. W puli nagród znalazło się 32 tysiące złotych.

Udane projekty zaowocowały tym, że agencja gamingowa Fantasyexpo pod koniec roku wyszła z kolejną inicjatywą, którą jest cykl turniejów pod nazwą Ewron Royale. Projekt ponownie został wsparty przez Epic Games. W zawodac … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJedna trzecia młodych korzysta z internetu ponad 5 godzin dziennie [Raport NASK]
Następny artykułPora odnowić ważność karty