A A+ A++

Ewaluacja programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego adresowanych do dzieci i młodzieży – wybrane zagadnienia

Abstrakt

W artykule omówiono wybrane zagadnienia związane z prowadzeniem badań ewaluacyjnych programów profilaktycznych oraz promocji zdrowia psychicznego adresowanych do dzieci i młodzieży. Przedstawiono podstawowe typy ewaluacji wraz z odpowiednimi dla danego rodzaju pytaniami ewaluacyjnymi: ex-ante, ekspertyzę, on-going, procesu, formatywną, ex-post, wyników, konkluzywną i efektywności. Sformułowano także pięć zasad, które warto uwzględnić na poszczególnych etapach planowania ewaluacji: 1) znajomość definicji różnych typów ewaluacji i ich zastosowania; 2) precyzyjne formułowanie pytań ewaluacyjnych; 3) odpowiedni sposób doboru uczestników badań ewaluacyjnych programów profilaktycznych; 4) odpowiedni dobór metod i narzędzi do zbierania danych; 5) uważna analiza zebranych danych i interpretacja wyników. Każdą z zasad wyjaśniono w oparciu na wiedzy naukowej. Ponadto uwzględniono własne doświadczenia oraz przykłady błędów i wskazówki, jak ich unikać. Celem artykułu jest uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu ewaluacji programów profilaktycznych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzieci mają głos (?) – próba zmapowania form i praktyk dziecięcej partycypacji w Polsce
Następny artykułMSWiA deklaruje: W grudniu ruszy budowa muru na granicy. “Prace 24 godziny na dobę”