A A+ A++

Gigantyczny kontenerowiec, który w marcu zablokował Kanał Sueski, może odpłynąć z Great Bitter Lake na kanale do Port Said, gdzie zostanie ponownie oceniony przed udaniem się w rejs do Rotterdamu — podał jego techniczny menedżer Bernhard Schulte Shipmanagement.

Po uwolnieniu go z jednego odcinka kanału 29 marca kontenerowiec zacumował na jeziorze między dwoma odcinkami kanału w związku ze sporem prawnym o zapłatę za operację ratowniczą. Zarząd kanału SCA ogłosił, że negocjacje mające doprowadzić do porozumienia „mogą trochę potrwać” SCA zażądał zapłaty 916 mln dolarów od japońskiego ostatecznego właściciela statku, Shoei Kisen — poinformował jeden z ubezpieczycieli, UK Club. Zarząd kanału otrzymał ponadto zgodę sądu na zatrzymanie statku na czas rozmów o kompensacie.


– Decyzja o sekwestrze na statek jest niezmiernie rozczarowująca. Od samego początku menedżer techniczny Bernhard Schulte Shipmanagement i załoga na pokładzie współpracowali w pełni ze wszystkimi władzami. Zasadniczym celem BSM jest szybkie zakończenie tej sprawy, pozwalające statkowi i załodze odpłynąć z Kanału Sueskiego” — oświadczył w komunikacie prezes tej firmy Ian Beveridge.

Tajwański armator Evergreen Line, który wyczarterował kontenerowiec stwierdził odrębnie, że prowadzi wyjaśnianie zakresu decyzji egipskiego sądu „i bada możliwość odrębnego potraktowania statku i ładunku na pokładzie” — cytuje Reuter.

Zarejestrowani właściciele statku, panamska firma Luster Maritime i japońsk … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKsiądz Tomasz F. wykorzystywał seksualnie dwóch chłopców. Zapadł wyrok
Następny artykułGdy nauka w ławce się nie mieści, czyli Śniadek kreatywnie