Po raz pierwszy od Rajdu Walii w 2019 roku – ostatniego razu, kiedy Rajdowe Mistrzostwa Świata odwiedziły Wielką Brytanię – międzynarodowa impreza znów zawitała na tak legendarne odcinki specjalne jak Brechwa, czy Hafod.
Evans obserwował w zeszły weekend Rali Ceredigion, gdzie odbyła się przedostatnia runda ERC, a następnie udał się do Grecji na zbliżającą się kolejną rundę WRC.
Walijczyk jest pod wrażeniem szybkiego awansu rajdu z bazą w Aberystwyth do kalendarza ERC, który został osiągnięty dzięki zespołowi kierowanemu przez dyrektora Charliego Jukesa.
Kierowca fabryczny Toyoty od dawna naciska na powrót Rajdu Wielkiej Brytanii do Rajdowych Mistrzostw Świata, odkąd ten wypadł z rozgrywek w 2020 roku i uważa, że Rali Ceredigion ma odpowiedni potencjał, aby dołączyć do pozostałych rajdów WRC.
Na pytanie, czy uważa, że ostatnie wydarzenie było istotne dla brytyjskich rajdów, powiedział Motorsport.com: – Nie ma powodu, dla którego ten rajd nie mógłby znaleźć się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata. Być może największym wyzwaniem byłoby zakwaterowanie ekip w Aberystwyth, ale drogi i poziom organizacji jest wystarczający aby gościć tu rajd WRC.
– To zasługa organizatorów, którzy włożyli dużo wysiłku od pierwszej edycji tego rajdu w 2019 roku. Podniesienie rangi wydarzenia w tak krótkim czasie nie jest łatwe i miło jest widzieć taki rajd w Wielkiej Brytanii.
Próby przywrócenia Rajdu Wielkiej Brytanii do WRC podejmowane są już od czterech lat. Oferta promotora Bobby’ego Willisa, aby zorganizować rundę WRC na asfaltowych drogach Irlandii Północnej, nie została zrealizowana, bo jak dotąd nie udało się zabezpieczyć odpowiednich środków, szacowanych na około 3 miliony funtów.
W przeszłości Rajd Wielkiej Brytanii słynął z kultowych walijskich szutrów, ale po sukcesie Rali Ceredigion Evans uważa, że rajd asfaltowy też może stanowić alternatywę dla przyszłości Wielkiej Brytanii w WRC.
– Myślę, że asfaltowy Rajd Wielkiej Brytanii to w obecnej chwili całkiem dobry pomysł i dodałby coś nowego do mistrzostw. Uważam jednak, że każdy chce powrotu klasycznych, szutrowych oesów. To nasz ostateczny cel i uważam, że jest to realna opcja na przyszłość – dodał.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS