Grupa ISFE opublikowała raport, podsumowujący wyniki europejskiego rynku gier za miniony rok. Obejmują one sprzedaż pudełkową i cyfrową w większości krajów Starego Kontynentu, jak również dane uzyskane od większości wydawców (po dokładniejsze informacje odsyłamy na koniec tego artykułu).
Zacznijmy od wyników gier.
* – w przypadku gier oznaczonych gwiazdką ISFE dysponowało jedynie danymi ze sprzedaży pudełkowej, więc w rzeczywistości te produkcje poradziły sobie lepiej, niż pokazuje ta lista.
Dane dotyczące sprzedaży konsol są mocno niekompletne, gdyż ISFE nie dysponuje wynikami z Niemiec i Wielkiej Brytanii, czyli dwóch największych europejskich rynków. W pozostałych regionach sprzedano ogólnie 5,3 mln konsol, co stanowi spadek o 25% w porównaniu z 2021 rokiem. Liderem sprzedaży było Nintendo Switch, a za nim uplasowało się PlayStation 5. Xbox Series X i S musiały zadowolić się trzecim miejscem.
W minionym roku w Europie sprzedano 18 mln akcesoriów, czyli o 10% mniej niż w 2021 r. Największymi hitami były:
Skąd te dane?
ISFE zbiera dane ze sprzedaży cyfrowej ze sklepów Steam, Xbox Live, PlayStation Network oraz Nintendo eShop w następujących krajach europejskich: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Luksemburg, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry oraz Wielka Brytania.
W przypadku sprzedaży pudełkowej dane pochodzą z następujących krajów: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania.
Dane o sprzedaży konsol obejmują kraje: Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Włochy, Portugalia, Rosja, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria. Te same rynki, za wyjątkiem Szwajcarii, obejmują także liczby dotyczące sprzedaży akcesoriów.
Firmy informujące ISFE o swoich wynikach sprzedaży gier obejmują Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, Electronic Arts, Embracer Group (w tym Gearbox, Koch Media, Sabre Interactive), Focus Entertainment, Konami, Marvellous Games, Microids, Microsoft (wliczając Bethesdę), Milestone, Nacon, Paradox Interactive, Quantic Dream, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft oraz Warner Bros. Najważniejsi nieobecni na tej liście to 505 Games oraz Nintendo. Brak tego drugiego powoduje dziwną sytuację, gdyż ISFE w raporcie opisuje sprzedaż cyfrową na Switch, ale nie ma dostępu do wyników gier samego Nintendo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS