A A+ A++

Renault chce zajmować się recyklingiem akumulatorów wykorzystywanych w samochodach elektrycznych. Takie rozwiązanie ma ograniczyć potencjalne uzależnienie Europy od surowców pochodzących z Chin.

Europa ma problem z Chinami. Chodzi o akumulatory

W świecie europejskiej motoryzacji dość ważnym problemem są rosnące wpływy chińskie. Firmy z Państwa Środka coraz chętniej pojawiają się na Starym Kontynencie i wprowadzają do oferty bardzo atrakcyjne cenowo (w porównaniu do europejskich odpowiedników) samochody elektryczne. Oprócz tego producenci chińscy planują w Europie fabryki samochodów oraz akumulatorów do elektryków. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że problem jest znacznie szerszy. Dotyczy to nie tylko samych produktów wytwarzanych przez Chińczyków, ale również surowców przez nich dostarczanych.

Materiały wykorzystywane w akumulatorach zasilających samochody elektryczne w większości są wydobywane i przetwarzane poza Europą. Przykładem może być choćby lit. Większość tego, który znajduje się na rynku, pochodzi właśnie z Państwa Środka. W związku z tym pojawiają się obawy, że stawiająca na elektromobilność i już mocno uzależniona od chińskich dostaw Europa będzie coraz mocniej wpadać w objęcia kraju z Dalekiego Wschodu.

Oprócz ograniczonej dostępności minerałów potrzebnych do produkcji akumulatorów problemem są również wynikające z tego wysokie ceny. To zaś oczywiście przekłada się na obecne koszty zakupu aut na prąd. W związku z tym producenci podejmują różnego rodzaju działania, które mają m.in. przyczynić się do popularyzacji aut na prąd i obniżenia kosztów. Takim przykładem może być choćby Stellantis, który jakiś czas temu zadeklarował zainwestowanie w start-up zajmujący się opracowywaniem i komercjalizacją technologii akumulatorów sodowo-jonowych.

Renault chce prowadzić recykling akumulatorów

Producenci nie pracują tylko nad nowymi magazynami energii, ale również podejmują się recyklingu najpowszechniejszych obecnie akumulatorów litowo-jonowych. Tak właśnie chce robić Renault. Francuski koncern prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami w sprawie wydobycia ze zużytych akumulatorów różnych materiałów i ich ponownego wykorzystania do stworzenia nowych magazynów energii. Jean-Philippe Bahuaudk, dyrektor generalny “The Future Is Neutral”, jednostki Renault zajmującej się ochroną środowiska, stwierdził, że rozmowy z firmami są na “zaawansowanym poziomie”.

Inicjatywa Francuzów jest o tyle istotna, że choć o możliwości recyklingu akumulatorów mówi się od dawna, niewiele się w tej kwestii robi. Do tej pory recykling miał być odpowiedzią na problem składowania zużytych baterii, które same w sobie są bardzo szkodliwe dla środowiska. Niestety nikt nie prowadzi recyklingu na szeroką skalę. Renault chce to zmienić, co poza uniezależnieniem się od Chin, będzie miało także pozytywny wpływ na ekologię.

Ko … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŻyczenia Wielkanocne – Marek Rączka Wójt Gminy Żyraków
Następny artykułŻyczenia Wielkanocne – Ewa Gołębiowska Burmistrz Pilzna