A A+ A++

Europa przyspiesza ze wsparciem dla elektromobilności; KE nie chce już dofinansowywać hybryd

23.11.2020r. 05:54


Niemcy chcą przeznaczyć na wsparcie rodzimej elektromobilności dodatkowe 3 mld euro. Wielka Brytania zapowiedziała zakaz produkcji aut spalinowych po 2030 r., a KE planuje wymusić na koncernach niższą “emisyjność” poprzez wyrugowanie z programów inwestycyjnych napędów hybrydowych – informuje “Dziennik Gazeta Prawna”.


Niemcy ogłosiły pakiet stymulujący bezemisyjny transport. Angela Merkel chce przeznaczyć na wsparcie rodzimego przemysłu motoryzacyjnego dodatkowe 3 mld euro. Po miliardzie pójdzie na trzy główne obszary: przedłużenie do 2025 r. programu dopłat do aut elektrycznych, wsparcie w zakresie wymiany ciężarówek dla firm transportowych i dofinansowanie innowacyjnych projektów dla producentów.

Niemcy są drugim dużym krajem, który w tym miesiącu ogłasza inicjatywę propagującą elektromobilność. Wcześniej Wielka Brytania zapowiedziała zakaz produkcji aut spalinowych po 2030 r.

Oprócz kar za przekraczanie norm emisji przez nowe auta (pod uwagę brana jest średnia dla aut wypuszczonych na rynek w ciągu roku przez daną firmę), Komisja Europejska planuje wymusić na koncernach niższą “emisyjność” poprzez wyrugowanie z programów inwestycyjnych napędów hybrydowych.
Według opublikowanej 20 listopada propozycji przepisów, status zrównoważonej inwestycji, a co za tym idzie ‒ szansę na dofinansowanie, od końca 2021 r. miałyby jedynie pojazdy emitujące mniej niż 50g CO2/km. Nabywcy większości aut, w których silnik elektryczny jest jedynie napędem uzupełniającym, straciliby możliwość otrzymania wsparcia.

Z publikowanego dziś raportu organizacji Transport & Environment wynika, że auta hybrydowe plug-in w rzeczywistości nie redukują znacząco emisji CO2 w stosunku do aut spalinowych i przekraczają te normy.

Wcześniejsze badania Instytutu Fraunhofera oraz Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT), które dotyczyły ponad 100 tys. samochodów hybrydowych plug-in, 66 modeli wykazało, że takie auta emitowały od dwóch do czterech razy więcej CO2, niż podawali producenci i zużywały więcej paliwa. Niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego VDA odpierało te zarzuty, argumentując, że rozwiązanie to przekłada się na ogólne zwiększenie akceptacji dla mobilności elektrycznej.

Z autami elektrycznymi wiążą się również problemy. W ubiegłym tygodniu amerykański General Motors wycofał ok. 70 tys. aut elektrycznych w związku z potencjalnym zagrożeniem pożarowym. Prawie wszystkie miały być dostarczone do firmy przewozowej Bolt. Przeciwko koreańskiemu Hyundaiowi złożono w listopadzie pozew związany z serią pożarów akumulatorów. Wcześniej pojawiały się podobne doniesienia na temat Tesli – czytamy w “Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułINFO Rusza druga edycja konkursu „Innowacyjny samorząd”
Następny artykułTopolski: Tauron ma już pomysł na funkcjonowanie bez aktywów węglowych