Wiele osób uważa, że Europa jest osamotniona w swoim zielonym „szaleństwie”. Tak jednak nie jest, a Indie są jednym z innych krajów, które rozważają wprowadzenie zakazu samochodów spalinowych i promowanie samochodów elektrycznych.
Z jakiegoś dziwnego powodu wielu ludzi uważa, że Europejski Zielony Ład jest unikalnym działaniem ochrony środowiska, które nie ma sobie równych na świecie. Często mówi się, na przykład, że Europa jest tylko małym trybikiem w porównaniu do krajów o dużej populacji, takich jak Indie i Chiny, które łatwo przyćmiewają nasze emisje. To prawda, ale argument, że jeśli ktoś może zanieczyszczać środowisko przez całe życie, to my też możemy to robić, nie jest trafny. Nawet redukcja emisji o 10% to lepsze rozwiązanie niż brak działań i całkowite ignorowanie problemu. Problem z tym argumentem polega jednak na tym, że te dwa kraje nie różnią się tak bardzo od Europy w swoich wysiłkach na rzecz poprawy sytuacji. Naprawdę nie jest to nic wyjątkowego i jeszcze kilkanaście lat temu Europa była oskarżana o zaślepienie silnikami diesla, co rzekomo nie dotyczyło żadnego innego regionu na świecie, z tym że to Indie wiodły prym, gdzie na przykład 54% nowych samochodów w 2012 r. było wyposażonych w silniki wysokoprężne (obecnie tylko 18%).
Kraj, w którym naładowanie telefonu komórkowego jest czasem przygodą i którego sieć elektryczna sprawia, że wszystkie włosy na głowie stają dęba z przerażenia, nawet u łysych, planuje zakaz silników spalinowych i promowanie “elektryków”.
Podobnie jest z Zielonym Ładem, a zwłaszcza z jego częścią skoncentrowaną na elektromobilności. Podczas gdy Europa jest krytykowana za zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 r., Chiny również planują podobne ograniczenia i już teraz zachęcają do sprzedaży pojazdów elektrycznych i podobnych (hybryd, wodoru itp.), a 22% nowych samochodów sprzedawanych tam w 2022 r. było elektrycznych, przewyższając wiele krajów europejskich (z PHEV jest to 33%). A Indie? Kraj, w którym naładowanie telefonu komórkowego jest czasem przygodą i którego sieć elektryczna sprawia, że wszystkie włosy na głowie stają dęba z przerażenia, nawet u łysych, również poważnie podchodzi do elektromobilności. Kilka indyjskich stanów również chce wprowadzić zakazy dotyczące samochodów spalinowych na podobnych zasadach jak w Europie, ale istnieją też podobne trendy na szczeblu krajowym.
Na razie większość z nich znajduje się na etapie projektu, a Tarun Kapoor, były sekretarz Ministerstwa Ropy Naftowej i Gazu Ziemnego, który obecnie kieruje częścią ministerstwa ropy i gazu odpowiedzialną za neutralność węglową, przedstawił propozycję, zgodnie z raportem Komitetu Doradczego ds. Transformacji Energetycznej (ETAC), aby ograniczyć pojazdy z silnikami spalinowymi i promować mobilność elektryczną. Jest to już silnie wspierane, na przykład w przypadku trójkołowców, które dominują na rynku w wersjach elektrycznych. Zgodnie z tą propozycją, pierwszy zakaz dotyczący pojazdów spalinowych powinien nawet rozpocząć się w przyszłym roku, w 2024 r., i dotyczyć może miejskich dostawczaków, które od przyszłego roku powinny być wyłącznie elektryczne, jeśli chodzi o nowe rejestracje.
Rok 2027 powinien przynieść całkowity zakaz sprzedaży 4-kołowych pojazdów z silnikiem diesla w centrach miast o populacji 1 miliona lub większej, a nawet w mniejszych miastach, w których stan powietrza jest wyjątkowo zły. Rok 2035 powinien przynieść całkowity zakaz sprzedaży 2- i 3-kołowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Jednocześnie “zielona zmiana”, jak się ją nazywa, mówi o zachęcaniu do stosowania większej ilości etanolu w paliwach, a hybrydy i pojazdy zdolne do jazdy na etanolu również mają być wspierane. Nie powinno się zezwalać na dodawanie kolejnych autobusów z silnikiem diesla do ruchu miejskiego, a trasy dalekobieżne powinny zostać objęte zmianami w późniejszym terminie. Biorąc pod uwagę, jak wygląda tam konwencjonalny autobus, zastanawiać się można, jak oni to osiągną. Propozycja przewiduje również przeniesienie większego ruchu na kolej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS