A A+ A++

Zapewne wiele osób pamięta jeszcze wyniki testów zderzeniowych uzyskane przez Landwinda czy Brilliance, które definitywnie zamknęły drogę do europejskiego rynku tym chińskim modelom. Trochę lat upłynęło i ponownie Euro NCAP sprawdziło wytrzymałość chińskiej konstrukcji. Rewelacji może nie było, ale i obyło się bez kompromitacji.

Aiways U5 to elektryczny crossover zbudowany przez chiński start-up, który ma chrapkę na podbój europejskiego rynku. W testach zderzeniowych Euro NCAP wypadł on jednak przeciętnie, uzyskując w sumie trzy gwiazdki. Spore problemy miał przede wszystkim przy bocznych uderzeniach, nie zdobywając ani jednego punktu w teście zderzenia ze słupem. Podobnie jak w przypadku wykrywania pieszych i rowerzystów przez układ automatycznego hamowania (AEB). Co ciekawe, Chińczycy już zapowiedzieli, że zamierzają wprowadzić odpowiednie poprawki i ponownie przystąpić do prób zderzeniowych.

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

Również zaledwie trzy gwiazdki uzyskał Volkswagen up!, a także bliźniacze modele Skoda Citigo i Seat Mii. Trojaczki słabo wypadły przede wszystkim w kategorii ochrony pieszych, a główną przyczyną utraty aż dwóch gwiazdek jest brak na wyposażeniu systemu AEB.

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

Za to bardzo dobrze wypadł podczas testów Volkswagen Golf ósmej generacji, który okazał się najlepszy w aż trzech kategoriach. Golf jest pierwszym modelem Volkswagena, który posiada system V2X (system komunikacji pomiędzy samochodami oraz pomiędzy autem a infrastrukturą miejską). System ten już wkrótce ma znaleźć się na liście elementów wyposażenia, za które Euro NCAP ma przyznawać niebawem dodatkowe punkty.

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

Podobnie jak Golf pięć gwiazdek zdobyły jeszcze Audi Q7, Ford Puma, Nissan Juke oraz dwa modele marki MG – HS oraz elektryczny ZS EV, która obecnie należy do chińskiego koncernu SAIC Motor. Oba modele mogą pochwalić się porównywalnym poziomem bezpieczeństwa oraz wyposażeniem, jak ich rywale z Europy, Japonii czy też Korei Południowej.

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

Euro NCAP: Chiński crossover równie bezpieczny jak Skoda Citigo czy Volkswagen up!

model wynik ochrona dorosłych  ochrona dzieci  ochrona pieszych  systemy bezpieczeństwa
Aiways U5 * * * 73% 70% 45% 55%
Audi Q8 * * * * * 93% 87% 71% 73%
Ford Puma * * * * * 94% 84% 77% 74%
MG HS * * * * * 92% 81% 64% 76%
MG ZS EV * * * * * 90% 85% 64% 70%
Nissan Juke * * * * * 94% 85% 81% 73%
Volkswagen Golf * * * * * 95% 89% 76% 78%
Volkswagen up!* * * * 81% 83% 46% 55%

*Skoda Citigo i Seat Mii, jako bliźniacze modele Volkswagena Upa!, zostały ocenione identycznie jak najmniejszy model w ofercie Volkswagena.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZbiory Miejskiej Biblioteki Publicznej wzbogaciły się o zbiór traktatów szwajcarskiego lekarza
Następny artykułObowiązkowy split payment – pytania i odpowiedzi