Zapewne wiele osób pamięta jeszcze wyniki testów zderzeniowych uzyskane przez Landwinda czy Brilliance, które definitywnie zamknęły drogę do europejskiego rynku tym chińskim modelom. Trochę lat upłynęło i ponownie Euro NCAP sprawdziło wytrzymałość chińskiej konstrukcji. Rewelacji może nie było, ale i obyło się bez kompromitacji.
Aiways U5 to elektryczny crossover zbudowany przez chiński start-up, który ma chrapkę na podbój europejskiego rynku. W testach zderzeniowych Euro NCAP wypadł on jednak przeciętnie, uzyskując w sumie trzy gwiazdki. Spore problemy miał przede wszystkim przy bocznych uderzeniach, nie zdobywając ani jednego punktu w teście zderzenia ze słupem. Podobnie jak w przypadku wykrywania pieszych i rowerzystów przez układ automatycznego hamowania (AEB). Co ciekawe, Chińczycy już zapowiedzieli, że zamierzają wprowadzić odpowiednie poprawki i ponownie przystąpić do prób zderzeniowych.
Również zaledwie trzy gwiazdki uzyskał Volkswagen up!, a także bliźniacze modele Skoda Citigo i Seat Mii. Trojaczki słabo wypadły przede wszystkim w kategorii ochrony pieszych, a główną przyczyną utraty aż dwóch gwiazdek jest brak na wyposażeniu systemu AEB.
Za to bardzo dobrze wypadł podczas testów Volkswagen Golf ósmej generacji, który okazał się najlepszy w aż trzech kategoriach. Golf jest pierwszym modelem Volkswagena, który posiada system V2X (system komunikacji pomiędzy samochodami oraz pomiędzy autem a infrastrukturą miejską). System ten już wkrótce ma znaleźć się na liście elementów wyposażenia, za które Euro NCAP ma przyznawać niebawem dodatkowe punkty.
Podobnie jak Golf pięć gwiazdek zdobyły jeszcze Audi Q7, Ford Puma, Nissan Juke oraz dwa modele marki MG – HS oraz elektryczny ZS EV, która obecnie należy do chińskiego koncernu SAIC Motor. Oba modele mogą pochwalić się porównywalnym poziomem bezpieczeństwa oraz wyposażeniem, jak ich rywale z Europy, Japonii czy też Korei Południowej.
model | wynik | ochrona dorosłych | ochrona dzieci | ochrona pieszych | systemy bezpieczeństwa |
Aiways U5 | * * * | 73% | 70% | 45% | 55% |
Audi Q8 | * * * * * | 93% | 87% | 71% | 73% |
Ford Puma | * * * * * | 94% | 84% | 77% | 74% |
MG HS | * * * * * | 92% | 81% | 64% | 76% |
MG ZS EV | * * * * * | 90% | 85% | 64% | 70% |
Nissan Juke | * * * * * | 94% | 85% | 81% | 73% |
Volkswagen Golf | * * * * * | 95% | 89% | 76% | 78% |
Volkswagen up!* | * * * | 81% | 83% | 46% | 55% |
*Skoda Citigo i Seat Mii, jako bliźniacze modele Volkswagena Upa!, zostały ocenione identycznie jak najmniejszy model w ofercie Volkswagena.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS