A A+ A++



 

2020 to szczególnie ważny rok dla przedsiębiorstw i ich pracowników ze względu na start Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w firmach  zatrudniających poniżej 250 pracowników. W ubiegłym roku PPK zostały wdrożone w największych firmach, a właśnie teraz obowiązek obejmuje mniejsze przedsiębiorstwa. Esaliens Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA w zakresie PPK współpracuje już z wieloma firmami m.in. z branży lotniczej, medycznej, odzieżowej, meblarskiej, chemicznej, przemysłowej i wielu innych. Liczne kolejne firmy, które od tego roku podlegają obowiązkowi wprowadzenia PPK, już podjęły decyzję o stałej współpracy z Esaliens.

 

loadingŁaduję odtwarzacz…

PPK – nowe zadanie dla przedsiębiorstwa

Pracowniczy Plan Kapitałowy to program systematycznego oszczędzania obowiązkowo tworzony i udostępniany pracownikom przez wszystkie podmioty zatrudniające. Jest on finansowany z trzech źródeł – przez pracodawcę, z budżetu państwa (z Funduszu Pracy) oraz ze środków własnych pracownika. Z racji tego, że program dopiero debiutuje w Polsce, wiele wyzwań z nim związanych będzie nowością dla przedsiębiorstwa. I tu niezwykle ważną rolę pełni kontrahent zarządzający PPK. Doświadczony dostawca PPK może bowiem efektywnie pomóc w rozwiązaniu wszelkich problemowych kwestii związanych z funkcjonowaniem programu, niwelując ryzyko pomyłek, o które łatwo na początku. Dodatkowo, wybrany kontrahent będzie nieocenionym wsparciem w momencie gdy pojawiają się pytania ze strony załogi. W tych praktycznych aspektach najłatwiej odnajdą się podmioty mające wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu programów emerytalnych, takich jak Pracowniczy Program Emerytalny (PPE). Esaliens TFI jako pierwsze w Polsce wprowadziło pracowniczy program emerytalny, który z sukcesem prowadzi do dzisiaj.

Terminy obowiązywania PPK

Jak się przygotować?

Wprowadzenie PPK to dla firmy spory wysiłek organizacyjny w wielu obszarach: budżetowym, administracyjnym i komunikacyjnym. Oto przykładowe kwestie, które podmiot zatrudniający powinien przeanalizować: 

  • wybór instytucji finansowej zarządzającej PPK,
  • zawarcie umów o zarządzanie i prowadzenie PPK, 
  • obliczanie i dokonywanie wpłat do PPK,
  • liczne obowiązki informacyjne wobec pracowników i instytucji finansowej, 
  • obsługa administracyjna programu.

Aby kompleksowo przygotować się do nowego procesu, niezbędne jest dokonanie zmian 

w wewnętrznych procedurach, dostosowanie systemu kadrowo-płacowego, wyznaczenie osób odpowiedzialnych za wdrożenie i obsługę PPK. Warto więc rozpocząć przygotowania 

z odpowiednim wyprzedzeniem.

Firmowe PPK potrzebuje solidnego partnera

Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (TFI) mają kilka przewag w zakresie oferowania prywatnych rozwiązań emerytalnych. Najważniejsza jest taka, że to fundusz inwestycyjny jest ustawowo powołany do długoterminowego inwestowania środków osób fizycznych na rynkach kapitałowych. Jest najlepiej uregulowaną i najkorzystniejszą formą dla pracodawcy, jak i jego pracowników. Bardzo wysokie bezpieczeństwo tej formy wynika również z tego, że fundusz występuje jako odrębna osoba prawna (aktywa klientów są wydzielone z majątku Towarzystwa). Bardzo ważna jest też funkcja depozytariusza, jako instytucji kontrolującej działalność TFI w imieniu funduszu inwestycyjnego (jego uczestników). 

ESALIENS TFI SA (poprzednio w strukturach Citigroup i Legg Mason) z sukcesem prowadzi Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) dla ponad 100 firm z grupy największych przedsiębiorstw w Polsce. Teraz dzielimy się z Państwem zdobytymi już na tym etapie doświadczeniami z prowadzenia PPK, prezentujemy wnioski z ponad setki wdrożonych przez nas PPK,  wspieramy w procesach i oczywiście odpowiadamy na wszelkie pytania dotyczące PPK.

Dlaczego warto współpracować z ESALIENS TFI SA? Osiągnięcia Esaliens są najlepszą odpowiedzią na to pytanie:

  • 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu i zarządzaniu projektami emerytalnymi 
  • i oszczędnościowymi dla firm.
  • Największy w Polsce niepaństwowy dostawca PPE (Pracowniczy Program Emerytalny) z funduszem inwestycyjnym (16% rynku PPE*).
  • Ponad 100 tys. klientów, w tym 80 tys. oszczędzających na prywatne cele emerytalne
  • Długoletnia współpraca z dużymi i najbardziej wymagającymi pracodawcami, takimi jak m.in. BNY Mellon, Citibank Europe Plc, IKEA, MasterCard Europe, State Street Bank, Pratt & Whitney, PGE, PZL Mielec, Roche Polska, Tauron, UPS Polska i wiele innych renomowanych firm.
  • Esaliens realizuje usługę zarządzania aktywami dla największego funduszu emerytalnego świata.

Na konferencji dowiesz się:

  • Na co zwrócić uwagę przy wyborze zarządzającego Planem: Warunki umowy 
  • i obowiązki pracodawcy. Umowa o zarządzanie i prowadzenie. Kluczowe decyzje na start oraz możliwość zmiany zarządzającego. 
  • Jakie obowiązki informacyjne i dokumentacyjne ciążą na firmie? Otrzymasz odpowiedzi na nurtujące pytania. 
  • Jak naliczać wpłaty do PPK: Za kogo? Terminy. Zmiany składki. Zwolnienia. Obowiązki pracodawcy i sankcje. 

Poruszymy również wiele, wiele innych ważnych dla pracodawcy kwestii. 

Przyjdź, dowiedz się wszystkiego o PPK. Bezpłatnie!

Bliższych informacji udzielą:

Marian Kondrat 

tel. 604 491 837 

Michał Michalak 

tel. 609 922 132

www.esaliens.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUkrywał się przed policją przez 13 lat! W końcu został zatrzymany i trafił za kratki
Następny artykułCertent i LucaNet podejmują współpracę w celu ujednolicenia procesu zamknięć finansowych i produkcji raportów