A A+ A++

Firma Epic Games opublikowała na swoim blogu podsumowanie działalności sklepu cyfrowej dystrybucji i statystyki za 2020 rok. Dzięki temu możemy poznać, ilu użytkowników korzysta z platformy Epic Games Store, ilu zdążyło się do tej pory zarejestrować oraz ile wydali na gry w minionych dwunastu miesiącach. Od początku funkcjonowania sklepu dołączyło do niego ponad 160 milionów osób, z czego np. miesięczna liczba aktywnych użytkowników w grudniu wynosiła 56 milionów. Z kolei dziennie loguje się na stronę 31,3 mln, o połowę mniej niż u największej konkurencji, czyli Steam (62,6 mln według danych z 2020 roku). To nie koniec liczb – konsumenci wydali w ciągu całego minionego roku w sumie 700 milionów dolarów (tylko 20 mln więcej niż w 2019 roku), z czego jedynie 265 mln na tytuły innych wydawców.

Epic Games Store pochwaliło się statystykami za 2020 rok. Liczba (aktywnych) użytkowników rośnie, ale niekoniecznie przekłada się na przychód ze sprzedaży gier. Poznaliśmy także plany na 2021 rok.

_TITLE_

Epic Games Launcher – firma obiecuje wydanie aktualizacji redukującej wykorzystanie procesora w stanie spoczynku

Kwota 265 mln dolarów w skali roku na gry innych producentów i wydawców to bardzo mało i różnica względem wyników z 2019 roku jest równie niewielka (251 mln). Potwierdza ona, że w Epic Games Store gracze przede wszystkim odbierają regularnie rozdawane darmowe gry. Wskazują zresztą na to opublikowane statystyki. Sklep Tima Sweeneya rozdał za darmo w 2020 roku w sumie 103 tytuły i aż 749 mln zostało odebranych przez graczy. Gdy jednak decydowali się na zakupy, to często po użyciu 40-złotowych kuponów zniżkowych (aż ponad 4 mln razy przy grach innych firm). Warto też przypomnieć, że Epic Games Store pobiera tylko 12-procentową prowizję w odróżnieniu od zwykle 30-procentowej w przypadku Steama, więc dla firmy Tima Sweeneya z podanych sum zostaje niewiele. 

_TITLE_

Epic Games wyda nowe gry twórców Max Payne i Last Guardian

Firma Epic Games podzieliła się także w podsumowaniu planami na przyszłość. Po pierwsze, ma zapewnić lepszą obsługę dla nowych deweloperów, którzy chcą sprzedawać swoje gry na platformie. Dodane zostaną wreszcie oczekiwane przez graczy funkcje, takie jak osiągnięcia, profile, lista życzeń czy koszyk. Firma zaznacza, że wprowadzenie nowych opcji i przebudowanie funkcji społecznościowych stanowi priorytet w 2021 roku. Jak pokazują statystyki, same darmowe gry to może być za mało, żeby ludzie zaczęli zostawiać w Epic Games Store więcej pieniędzy, zwłaszcza w obliczu niesłabnącej popularności znacznie bardziej rozbudowanej i nastawionej na społeczność graczy plaformy Steam. Epic Games Store ma dużo (aktywnych) graczy, zwłaszcza jak na okres istnienia (zasługa m.in. „darmówek”, Fortnite czy Rocket League), ale trzeba jeszcze ich przekonać do (częstszych i większych) wydatków.

_TITLE__TITLE_

Źródło: Epic Games Store

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUrban – od piłkarza przez modela, po rapowy debiut (wywiad)
Następny artykułMiała być rewolucja, ale nic się nie wydarzyło. Dlaczego wciąż nie jeździmy samochodami autonomicznymi?