Projekt Polskie Marki Turystyczne popularyzuje miejsca, które warto odwiedzić w Polsce. Jego ideą jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. EnoTarnowskie, zarządzane przez Tarnowską Organizację Turystyczną, zdobyło certyfikat jako jedno z czterech miejsc w Polsce.
Polska Organizacja Turystyczna wręczyła certyfikaty najlepszych marek projektu Polskich Marek Turystycznych.
Certyfikaty wręczyli Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Anna Salamończyk-Mochel, p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej podczas ceremonii ogłoszenia laureatów projektu, która odbyła się w poniedziałek, 7 marca br. w Kielcach.
Projekt Polskie Marki Turystyczne popularyzuje miejsca, które warto odwiedzić w Polsce. Jego ideą jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane.
Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą jeszcze skuteczniej konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi – powiedział Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Znak “Polska Marka Turystyczna” stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży. Zarówno laureaci jak i wyróżnieni reprezentują różne dziedziny/sektory rodzimej turystyki. To pokazuje, że marka turystyczna może być kreowana poprzez miejsca, smaki czy aktywność pośród polskiej natury. Podobnie jak podczas poprzedniej edycji tegoroczni zwycięzcy mogą liczyć na wsparcie promocyjne na rynku krajowym oraz zagranicznym, udział w targach, warsztatach, podróżach studyjnych. POT tradycyjnie będzie prowadzić z uhonorowanymi zarządcami wspólne działania w ramach narodowego portalu turystycznego i pozostałych kanałów komunikacji – dodała p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Anna Salamończyk-Mochel.
Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna:
- Jura Krakowsko-Częstochowska – zarządca Związek Gmin Jurajskich
- EnoTarnowskie – zarządca Tarnowska Organizacja Turystyczna
- Łódź – zarządca Łódzka Organizacja Turystyczna
- Poznań – Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna
Wyróżnienia otrzymali:
- Góry Świętokrzyskie – zarządca Związek Gmin Gór Świętokrzyskich
- Roztocze – zarządca Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna
- Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy “Cha-KA-Bi” – zarządca Stowarzyszenie “Lokalna Grupa Działania Kanał Augustowski”
Projekt Polskie Marki Turystyczne został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Projekt został uruchomiony w 2018 roku, a pierwszymi laureatami, uhonorowanymi tytułem Polskiej Marki Turystycznej w 2019 roku, zostały Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń. Przyznano także 6 tytułów Polska Marka Turystyczna – kandydat, tym obszarom, które posiadają potencjał, aby stać się rozpoznawalną marką turystyczną. Należały do nich Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Ziemia Świętego Krzyża, Zamość, Szlak wokół Tatr oraz Puszcza Białowieska.
Artykuł pochodzi z serwisu www.tur-info.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS