A A+ A++

Analizując wpisy w mediach społecznościowych najbardziej wyczekiwanym sklepem w Ostrowcu Świętokrzyskim jest salon Empik.
Tymczasem w identyfikacji lokalizacji z największym potencjałem Empik korzysta obecnie ze sztucznej inteligencji, w oparciu o innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science.
Ścieżka rozwoju
Grupa Empik z każdym kolejnym rokiem coraz mocniej zaznacza pozycję lidera sprzedaży wielokanałowej. 15 nowych sklepów, w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce – z takim wynikiem marka zakończyła rok 2020,
utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019 -2023. W 2021 roku otworzy ok. 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik by Empik.
W 2020 roku Empik skoncentrował się na zagęszczeniu liczby salonów w dużych miastach, równolegle rozwijając sieć o mniejsze miejscowości (powyżej 15 tys. mieszkańców), w których dotychczas nie był obecny lub posiadał pojedyncze sklepy.
– Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe. Odpowiednio do lokalizacji dopasowujemy wypracowane i sprawdzone już formaty naszych sklepów, tj. standardowy – powyżej 250 mkw., oraz mały, od 150 do 200 mkw. W 2021 roku chcemy też zwiększyć o cztery liczbę salonów w nowoczesnym formacie Future Store – mówi Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku.
Tylko od 25 listopada do 17 grudnia marka zainaugurowała swoją obecność m.in. w Łęcznej, Nysie i Ostrołęce, otworzyła też kolejne punkty w Wałbrzychu oraz Mławie. Ponadto w 2020 r. Empik zawitał do Jawora i Piastowa (luty), Otwocka, Kołobrzegu i Chojnic (maj), Ząbek (październik) oraz Strzelec Opolskich (listopad).
Niezależnie od lokalizacji czy formatu, wszystkie salony Empik są aktualnie otwarte i działają również we wszystkich galeriach handlowych.

Data Science w planowaniu ekspansji
W 2020 roku Zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył innowacyjny model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. 2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy zaawansowanych algorytmów. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku – zaawansowana analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.
Ten autorski model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35% niż w ramach stosowanych wcześniej procesów. Z tego typu pionierskich rozwiązań data science korzystają także pozostałe działy firmy.
– Nasze specjalistyczne grono ekspertów data science wypracowuje rozwiązania na bazie sztucznej inteligencji nie tylko w procesach typowo technologicznych, ale szeroko, dla całej organizacji. Zarówno w zakresie sprzedaży stacjonarnej oraz e-commerce, jak i w kwestii optymalizacji łańcucha dostaw, rozwoju programów lojalnościowych czy nawet tworzenia treści. Ta mnogość punktów styku z klientami zapewnia olbrzymi potencjał na wypracowanie unikalnych na rynku rozwiązań, dostosowanych do specyfiki naszego biznesu – mówi Kasper Yearwood, Head of Advanced Customer Analytics & CRM w Empiku.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHołd Mu oddajcie wszyscy aniołowie
Następny artykułFrank McDonough – „Czas Hitlera. Triumf 1933–1939”