Elektryfikacja nie omija motocykli, a nawet… maszyn budowlanych. Swoimi osiągnięciami na tym polu pochwaliła się Honda.
W tym roku na rynek europejski trafi Honda EM1 e:. To pierwszy elektryczny model japońskiej marki, pojazd przeznaczony dla młodych ludzi, którzy pokonują krótkie miejskie trasy, dojeżdżając do pracy lub na uczelnię.
EM1 e: to pierwszy z całego szeregu elektrycznych motocykli Hondy, do 2025 roku Japończycy zamierzają zaprezentować przynajmniej 10 modeli bateryjnych motocykli.
Co ciekawe, EM1 e: będzie zasilany… wymiennym akumulatorem. Honda Mobile Power Pack (MPP) zapewnia 40 km zasięgu, po wyczerpaniu baterii MPP można prosto wyjąć z motocykla i zabrać do domu celem naładowania.
Ale MPP można wykorzystywać nie tylko w motocyklu. Pakiet nadaje się do zastosowania w… elektrycznej mikrokoparce. Wprowadzony do oferty w 2022 roku, model PC01 marki Komatsu, przeznaczony jest do różnych prac w pobliżu ludzi, drzew, kwiatów i roślin ozdobnych, w tym do układania rur, kształtowania krajobrazu oraz prac rolniczych i hodowlanych.
Dzięki zasilaniu z baterii i wykorzystaniu silnika elektrycznego mikrokoparka generuje mniej hałasu i ciepła, a ponadto nie wytwarza spalin, co umożliwia wykorzystanie jej w różnych środowiskach pracy, nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz obiektów.
Długi czas ładowania to największy problem elektromobilności. Jednym z pomysłów na jego rozwiązanie jest stosowanie wymiennych pakietów akumulatorów. Takie rozwiązanie stosują Chińczycy z wchodzącej na europejskie rynku marki Nio, podobny pomysł ma też Honda, która realizuje go wspólnie z Komatsu. Plan zakłada, że ten sam pakiet MPP może być stosowany w różnych rodzajach maszyn i urządzeniach budowlanych. Dysponując szeregiem pakietów, maszyna może cały czas pracować, podczas gdy rozładowane akumulatory podłączone są do ładowania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS