A A+ A++

Mercedes zaprezentował legendarną klasę G w wersji elektrycznej. Co ciekawe, samochód nie będzie nazywał się EQG. Producent określa ten pojazd jako G 580 z technologią EQ.

Na pierwszy rzut oka stylistycznie elektryczna klasa G niewiele różni się od wersji spalinowej. Największe zmiany odnajdziemy w przedniej części nadwozia, gdzie m.in. dostrzec można pełny grill (opcjonalny). To jednak nie wszystko. Wyżej niż w samochodach spalinowych znajduje się przednia maska, nowe są wykończenie przednich słupków, a w poszerzeniach tylnych nadkoli pojawiły się kurtyny powietrzne. 

Elektryczna klasa G. Nowa maska i komory akustyczne

Celem tych zabiegów jest nie tylko poprawa aerodynamiki, ale również tzw. aeroakustyki wnętrza. Chodzi o to, że samochody elektryczne z natury rzeczy są znacznie bardziej ciche niż spalinowe bo ich silniki pracują niemal bezgłośnie. A to oznacza, że do kabiny przedostają się dźwięki, które w autach spalinowych są zagłuszane przez odgłos pracującego silnika, np. znacznie bardziej dokuczliwy staje się szum powietrza opływającego samochód. 

Szum ten jest tym głośniejszy im większe i mniej opływowe jest nadwozie, a jak wiadomo, projektanci spalinowej klasy G nie przywiązywali szczególnej uwagi do oporu powietrza. W aucie elektrycznym musiało się to zmienić. 

Elektryczny Mercedes klasy G. Silniki

Elektryczna klasa G napędzana jest przez cztery silniki, które umieszczone przy kołach. Ich moc systemowa to 432 kW, czyli 588 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1164 Nm. Samochód posiada przełożenie redukcyjne, dzięki funkcji G-TURN może zawracać niemal w miejscu (na luźnej nawierzchni), a dzięki G-STEERING podczas jazdy w terenie może sprawniej zawracać. Ponadto elektryczna Gelenda posiada funkcję konwencjonalnych blokad mechanizmów różnicowych, co jest realizowane przy użyciu inteligentnego wektorowania momentu obrotowego, oraz funkcję pełzania.

Elektryczny Mercedes G 580 to pełnok … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrwa rozbudowa skrzyżowania ul. Brzeźnicka – ul. Krzyżaki
Następny artykułМинздрав: Регистрируем повышенную заболеваемость коклюшем среди детей