Ten plan inwestycyjny dotyczy marek Hyundai i Kia. Grupa rozpoczęła właśnie budowę nowej fabryki, która rozpocznie produkcję w 2025 r. Kia zainwestuje w nią około trzech miliardów złotych i przewiduje wyprodukowanie w pierwszym roku 150 tys. aut, z możliwością ich zwiększania zgodnie z sytuacją na rynku. Grupa, do której należy także marka premium Genesis ogłosiła, że zamierza zwiększyć do 2030 r. w Korei produkcję pojazdów elektrycznych do 1,51 mln, a na świecie do 3,64 mln. Rząd w Seulu ma przyznać ulgi podatkowe od inwestycji na zakłady elektryków, aby było możliwe pięciokrotne zwiększenie ich produkcji do 2030 r.
Czytaj więcej
Eksperci szacują cenę Izery. Tanio nie będzie
Pierwszy polski samochód elektryczny według aktualnych informacji pojawi się w sprzedaży w 2026 r. Trzy lata to niewiele zważywszy fakt, że Pininfarina dopiero rozpoczyna pracę nad projektem wyglądu nadwozia, a w Jaworznickim Obszarze Gospodarczym nawet nie zaczęła się budowa fabryki.
Grupa poinformowała w ubiegłym roku, że zainwestuje w USA do 2025 r. ponad 10 mld dolarów w zwiększenie współpracy z amerykańskimi firmami w zakresie zaawansowanej technologii. Nowa fabryka w stanie Georgia, w której budowane będą elektryki oraz baterie pochłonie kwotę 5,6 mld dolarów. Odrębnie Hyundai i Kia zapowiedziały, że zamontują w 8,3 mln aut w USA nowe oprogramowanie antykradzieżowe w związku z rosnącą liczbą kradzieży samochodów nie mających przycisków do uruchamiania silników (tylko tradycyjne stacyjki) i immobilizatorów. Nowa wersja oprogramowania wydłuży sygnał alarmowy z 30 sekund do minuty i nie pozwoli uruchomić silnika bez przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Nowe oprogramowanie będzie dotyczyć 3,8 mln pojazdów Hyundaia i 4,5 mln aut Kia — poinformował amerykański urząd bezpieczeństwa ruch … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS