Antynobel nie jest przeszkodą w dalszym rozwijaniu swoich badań, ale doskonałym narzędziem marketingowym. Najlepszym na to dowodem jest japońska firma, której elektryczna łyżka mająca wspomagać zdrowe nawyki żywieniowe wchodzi niedługo na rynek.
Japońska firma Kirin Holdings, znana przede wszystkim z produkcji napojów, wprowadza na rynek innowacyjny produkt – elektryczną łyżkę. Zdaniem naukowców, łyżka ta może pomóc w prowadzeniu zdrowszego trybu życia, wzmacniając odczuwanie słonego smaku bez konieczności dodawania zwiększonej ilości soli do jedzenia.
Technologia ta zdobyła w zeszłym roku Ig Nobla, nagrodę przyznawaną za niecodzienne i zabawne badania naukowe, które w założeniu nie powinny być powtarzane. Teraz jednak wchodzi ona na rynek komercyjny i ma na nim całkiem poważne plany czym pragnie zawstydzić komitet Ig Nobla.
Sprzedaż elektrycznej łyżki rozpocznie się w tym miesiącu. Początkowo będzie dostępna jedynie online w limitowanej liczbie 200 sztuk za cenę 19 800 jenów, czyli około 500 złotych. W czerwcu łyżka trafi również do wybranych sklepów stacjonarnych w Japonii. Mimo początkowo niewielkiej dostępności produktu Kirin ma ambitne plany i liczy na milion użytkowników na całym świecie w ciągu najbliższych pięciu lat. Sprzedaż poza Japonią ma ruszyć w 2025 roku.
Łyżka została wykonana z tworzywa sztucznego i metalu. Powstała we współpracy z profesorem Uniwersytetu Meiji, Homei Miyashitą, który wcześniej badał podobne efekty w prototypowych elektrycznych pałeczkach. Sekret działania łyżki tkwi w bardzo słabym polu elektrycznym generowanym przez łyżkę. Siła jego oddziaływania kumuluje jony sodu na języku, wzmacnia … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS