A A+ A++

Żmudne procesy administracyjne są również wskazywane przez 45% badanych jako jedna z głównych przyczyn obniżonej efektywności pracy. Ponadto brak dostępu do narzędzi umożliwiających automatyzację i wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów hamuje rozwój małych firm.  Minimalne inwestycje w innowacyjne środowisko pracy i cyfrową transformację przekładają się niejednokrotnie również na niższy poziom obsługi klienta oraz uniemożliwiają wprowadzenie określonych, stałych standardów w tym zakresie. 

Aż 40% badanych, podczas pracy zdalnej, narzekała na trudności w dostępie do  danych zgromadzonych w firmowych systemach. 51% uważa, że dobrym wsparciem byłyby narzędzia do automatyzacji. Dzięki nim można podnieść komfort pracy i zatrzymać na pokładzie najlepszych pracowników. Ten argument ma duże znaczenie, bowiem aż 25% respondentów wskazało, że rozważa zmianę pracy i przejście do firmy, która zapewni im lepsze warunki do pracy.  

– Małe firmy borykają się często z brakiem środków na inwestycje w nowe technologie. Dlatego często doradzamy naszym klientom z tego sektora przyjęcie metody małych kroków.  Wprowadzanie nawet małych zmian przynosi dużo dobrego. Kluczowe w tym procesie jest znalezienie dobrego doradcy i zaplanowanie ścieżki cyfrowej transformacji – uważa David Mills, CEO Ricoh Europe. 

O badaniu

Badanie zrealizowano na zlecenie Ricoh na próbie badawczej 1400 pracowników zatrudnionych w małych firmach w Europie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSuchoj projektuje 'rosyjski odpowiednik F-35'?
Następny artykułMorawiecki: przez pięć lat rządów przyrost dochodów w samorządach to 21-22 mld zł