A A+ A++

Kto nie zajmował się nigdy obsługą pacjenta ten nie zna życia. Brzmi znajomo? Urszula Łaskawiec z Medidesk, specjalistka z zakresu komunikacji społecznej, menedżerka, trenerka i autorka programów szkoleniowych dla branży medycznej oraz projektów realizowanych poprzez call center, udowadnia, że efektywny sposób prowadzenia rozmów, treningi regulacji emocji, szkolenia podnoszące kompetencje czy sesje coachingowe są fundamentami działań komunikacyjnych na każdym poziomie: od personelu rejestracji po kadrę zarządzającą najwyższego szczebla.

Urszula Łaskawiec poza pracą w Medidesk, łączy też szefowanie redakcji magazynu Patient Experience Manager, magazynu dedykowanego managerom, kierownikom, specjalistom od PX, właścicielom jednostek medycznych czy również kierownikom ds. jakości obsługi placówek medycznych.

Rozmowa odbyła się podczas dziewiątej edycji konferencji Akademia Managera Ochrony Zdrowia VI, podczas której spotkali się eksperci branży medycznej oraz managerowie zarządzający prężnie rozwijającymi się placówkami ochrony zdrowia. Tematem przewodnim konferencji było “Skuteczne zarządzanie nowoczesną placówką medyczną”.

Kompetencje miękkie różnych interesariuszy systemu opieki zdrowotnej, jakość komunikacji oraz tworzenie solidnych platform porozumiewania się pacjentów z personelem medycznym, przedstawicieli tego personelu pomiędzy sobą, a także dialogu z administracją i zarządzającymi to dziś coraz większe wyzwania stojące przed każdym z nas bez względu na rolę, w jakiej się w tym systemie znajdujemy – mówi Urszula Łaskawiec.

Jej zdaniem jest wiele dowodów na niezwykle istotny związek pomiędzy słabą komunikacją w placówce ochronie zdrowia a efektywnością działania, liczbą wpływających skarg, pozwów czy negatywnych opinii w sieci. Chodzi tu o szeroki zakres ogólnych umiejętności komunikacyjnych: od negocjacji i uważnego słuchania do wyznaczania konkretnych celów, asertywności oraz umiejętności zastosowania tych wszystkich rzeczy w różnych kontekstach.

Czy jest zatem jakaś złota rada, dzięki której można poprawić efektywność pracy zespołu w placówce medycznej?

Jednej na pewno nie ma, warto na pewno ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Wtedy dojdziemy do sukcesu. Zawsze stawimy na praktykę, chcemy, aby wskazówki, które dajemy, były od razu do wykorzystania zarówno dla menedżerów jak i dla członków zespołów – zapewnia Urszula Łaskawiec.

Urszula Łaskawiec to również autorka książki „Skuteczna Rejestracja”. Jest to kompendium wiedzy i zbiór wskazówek dotyczących procesów komunikacyjnych.

Na to wszystko nałożona została specyfika pracy w podmiocie medycznym i każdy znajdzie tu coś dla siebie pod względem zawodowym i komunikacyjnym – dodaje ekspertka. Czy taka publikacja może być przydatna osobom, które na co dzień nie są związane z ochroną zdrowia? Oczywiście. Większość tricków komunikacyjnych możemy stosować w różnych obszarach, w różnych zawodach, niekoniecznie w placówkach medycznych więc są tutaj rozwiązania, które możemy zaimplementować w wielu miejscach i rodzajach pracy – podsumowuje Urszula Łaskawiec.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNatalia Przybysz i Igo wystąpią w Poznaniu. Wstęp jest darmowy!
Następny artykułŚrodkowy przeniesie się z PlusLigi do Serie A